  • 1. Data: 2005-04-24 20:56:29
    Temat: Parking przed Promenadą Płatny!!
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    Witam
    Miałem wczoraj takie zdarzenie
    Skuszony obietnica zobaczenia Makłowicza i Pascala w akcji, wybrałem się z
    żoną i dziećmi
    po raz pierwszy ( i chyba ostatni ) do Promenady przy ul. Ostrobramskiej w
    Warszawie
    Wjechałem od centrum drogą równoległą do Ostrobramskiej i spokojnie szukajac
    miejsca zauważyłem że nastepna uliczka równoległa czyli pierwsza od głownego
    wejścia do promenady jest oddzielona szlabanami,
    pomyślałem że czym bliżej sklepu tym pewniej parking płatny i pojechałem
    dalej, zaparkowałem.
    Po godzinie zwiedzania bo przecież nie zakupów w takim sklepie ( widziałem
    t-sherta za 450 zł)
    wracamy do samochodu i szok patrze a tu blokada na kołach.
    Co się okazuje na całej tej równoległej uliczce biegnacej od Promenady do
    Conforamy jest ciąg jezdny w dwu kierunkach z miejscami parkingowymi
    bezpłatnymi ale przy Promenadzie postawiła firma " Parkingi " ( siedziba
    al. Jerozolimskie coś tam ) znaki że jest tu parking płatny i to w dodatku
    nie płaci się jakiemuś dozorcy przy szlabanie tylko stajesz na miejscu
    wolnym i masz gdzies obok automat w którm kupujesz bilet.
    No finał był taki że zapłacić musiałem 50 złotych, ale wziołem fakture i
    sfotografowałem okolice tak na wszelki wypadek
    Szok i wsciekłośc moja i zonki była taka ze zastanawiamy sie czy jest to
    jakoś do ruszenia bo dla mnie jest to ewidentne naciaganie ludzi założe się
    że takich jak ja to oni tam mnóstwo łapią tylko zapewne nikt nie chce się z
    tym dalej bujać, chyba że nic nie da się zrobić
    Czy szanowni grupowicze mogą mi coś w tej kwestii poradzić
    Już jedno pismo do Dyrekcji Promenady wysłałem ( w BOK Promenady powiedzieli
    że nie mieli takich sytuacji jeszcze no ja mieszkam w Wawie od urodzenia i 1
    raz coś takiego widze )
    Pozdrawiam i z góry dziekuje za odp
    Adam

  • 2. Data: 2005-04-24 21:03:32
    Temat: Re: Parking przed Promenadą Płatny!!
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Athorgal wrote:

    > Pozdrawiam i z góry dziekuje za odp

    Ze strony nie-prawnej. Teren przylegajacy do sklepu jest wlasnoscia
    prywatna. Wlasciciel pobiera oplaty za parking - ma do tego prawo. Ten
    jest opisany jako parking platny - sa stosowne tablice i dosyc trudno
    IMHO je przegapic. Regulamin jest widoczny na parkomatach. To ze
    zalozyli Ci kraba - mieli prawo.

    Tez wiecej tam nie pojade.

    Jacek

  • 3. Data: 2005-04-24 21:11:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To ze zalozyli Ci kraba - mieli prawo.

    Co do reszty całkowita zgoda. ich teren, ich prawo. Ale blokady to już
    nie za bardzo mają prawo zakładać chyba. Jaka jest podstawa prawna
    zakładania przez nich blokad?

  • 4. Data: 2005-04-24 21:31:13
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    " Teren przylegajacy do sklepu jest wlasnoscia prywatna "

    No właśnie ja się tak zastanawiam czy ten kawałem ulicy to jest teren
    prywatny bo wczesniejszy i dalszy odcinek juz jest bezpłatny nawet przed
    Conforama tego nie ma
    Ja się moge domyślać że taka Promenada to jest to drogi sklep i cierpia na
    tym bardzo ze nie wszyscy warszawiacy tam kupuja wiec stwierdzili ze moga
    zarobic inaczej
    przeciez ja nie moge sobie teraz przypomniec ale jak np. przy makro czy tez
    innym centru handlowym jest parking płatny to jest odgrodzony wyrażnie żeby
    ten co tam wjeżdzał wiedział że zapłacić trzeba będzie no nie?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-04-24 22:12:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Athorgal napisał(a):

> [...]
    > innym centru handlowym jest parking płatny to jest odgrodzony wyrażnie żeby
    > ten co tam wjeżdzał wiedział że zapłacić trzeba będzie no nie?

    Hotel Victoria czyli obecnie Sofitel Victoria też ma na nieogrodzonym
    terenie swój parkomat. Jeszcze gdzieś w Wawie widziałem takie cudo, ale
    już nie pamiętam, gdzie.

    A co do Promenady - większość klientów tak postepowała ;-) Przez jakiś
    czas mieli zasadę, że wjeżdżając na ogrodzoną część parkingu bodajże 1/2
    godziny bylo gratis.

    Natomiast w tej okolicy z parkowaniem zrobił się totalny dramat -
    zgodnie ze starowarszawskim zwyczajem, że po to wyprowadza się centra
    handlowe i biurowce poza centrum, żeby tam już na pewno nie można było
    znaleźć miejsca do zaparkowania ;-(

    M.

  • 6. Data: 2005-04-25 04:41:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Co do reszty całkowita zgoda. ich teren, ich prawo. Ale blokady to już
    > nie za bardzo mają prawo zakładać chyba. Jaka jest podstawa prawna
    > zakładania przez nich blokad?

    uniemożliwienie usunięcia rzeczy obciążonych zastawem zabezpieczającym
    czynsz najmu...

    KG

  • 7. Data: 2005-04-25 09:29:59
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Athorgal napisał(a):

    > Czy szanowni grupowicze mogą mi coś w tej kwestii poradzić

    uwaznie sie rozgladac i czytac tabliczki

    a sa/byly na pewno bo jakis czas temu tez tam chcialem zaparkowac i nie
    mialem problemu ze zorientowaniem sie ze to platy kawalek

  • 8. Data: 2005-04-25 11:24:21
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    Athorgal napisał(a):

> [...]
    > nie płaci się jakiemuś dozorcy przy szlabanie tylko stajesz na miejscu
    > wolnym i masz gdzies obok automat w którm kupujesz bilet.

    Jak jest znak o parkingu platnym to parking jest platny i tyle...

  • 9. Data: 2005-04-25 12:30:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > uniemożliwienie usunięcia rzeczy obciążonych zastawem zabezpieczającym
    > czynsz najmu...

    Eeee. Nie za bardzo mi to pasuje. Zakładanie blokad normują ustawy. Był
    czas, ze takich uprawnień na przykład nie miała straż miejska. Policja
    ma określone w ustawie. Wywodzenie prawa zastosowania takiego urządzenia
    z prawa cywilnego moim zdaniem jest mocno ryzykowne. Choć się nie
    upieram.

  • 10. Data: 2005-04-25 15:05:15
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > ma określone w ustawie. Wywodzenie prawa zastosowania takiego urządzenia
    > z prawa cywilnego moim zdaniem jest mocno ryzykowne.

    Nie mój pomysł, wypowiedział go prawnik urzędu miasta gdy wybuchła afera
    o ten parking.
    Ale nawet mnie przekonuje...
    To że pewne służby muszą działać na podstawie ustawowego upoważnienia
    nie powoduje że każdy związany jest tymi ograniczeniami.
    O ile założenie blokady nie jest bezprawne na podstawie innych przepisów
    (a nie widzę takich...), to nie widzę podstaw by realizacja ustawowych
    uprawnień nie mogła nastąpić w ten sposób.

    KG