  • 1. Data: 2002-06-04 12:16:42
    Temat: PROSZĘ O POMOC
    Od: "olik" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałabym zapytać Was czy nie orientujecie się ile kosztuje wpis do księgi
    wieczystej mieszkania. Nie wiem czy mam rację, ale podejrzewam że cennik
    zależy też od miasta (w dużych typu Warszawa usługi notariusza zapewne są
    droższe) oraz od wielkości nieruchomości. Jeśli ktos móhgłby mi udzielic
    odpowiedzi byłabym wdzięczna.
    Pozdrawiam
    Ola

  • 2. Data: 2002-06-05 14:44:57
    Temat: Re: PROSZĘ O POMOC
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "olik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > droższe) oraz od wielkości nieruchomości. Jeśli ktos móhgłby mi udzielic
    Mylisz Notariat z Sądem. Księgi wieczyste prowadzone są przez Sądy (Wydziały
    Ksiąg Wieczystych) i opłata za wpis nieruchomości do kw jest taka sama w
    Warszawie i np. Grójcu. Nie pamiętam jakie są to opłaty, ale jak cię to
    bardzo interesuje to sprawdzę.
    Rob

  • 3. Data: 2002-06-05 17:07:51
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ksiąg Wieczystych) i opłata za wpis nieruchomości do kw jest taka sama w
    > Warszawie i np. Grójcu. Nie pamiętam jakie są to opłaty, ale jak cię to
    miało być "wpis do kw" ewentualnie "opłata za założenie kw" oczywiście.
    Rob

  • 4. Data: 2002-06-06 08:22:55
    Od: "olik" <a...@p...onet.pl>

    Dzięki bardzo byłabym wdzieczna za informacje. Tak chodzi mi o założenie
    księgi wieczystej i wpis.
    Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

  • 5. Data: 2002-06-06 19:42:04
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    > Dzięki bardzo byłabym wdzieczna za informacje. Tak chodzi mi o założenie
    > księgi wieczystej i wpis.
    Podałaś trochę mało danych, ale spróbuję: 40 złotych za założenie ksiegi
    wieczystej plus 1/5 wpisu stosunkowego (czyli mniej więcej 1/5 z 8 procent
    wartości mieszkania) jeżeli to mieszkanie nabyte zostało od "jakiejś tam
    osoby prywatnej", ewentualnie 1/10 wpisu stosunkowego jeżeli mieszkanie
    zostało np. odziedziczone albo nabyte z zasobów miasta. W zasadzie, jeżeli
    zostało ono kupione po wrzesniu 2001, to wszelkie te opłaty pobiera
    notariusz (sprawdź umowę) i ty nie ponosisz już żadnych dodatkowych kosztów
    za wyjatkiem opłat za pocztę (kilkanaście złotych).
    Wypis z księgi (jeżeli jest ci do czegoś potrzebny np. nosisz się z zamiarem
    sprzedaży mieszkania albo zaciagnięciem kredytu "pod mieszkanie"), to też
    koszty rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu złotych.

    Rob