  • 1. Data: 2002-06-04 08:46:59
    Temat: Zakup mieszkania
    Od: "Tomasz Zielecki" <t...@b...gnet.pl>

    Witam

    Kupiłem mieszkanie. Po zakupie okazało się, że posiada ono ukryte wady.
    Naprawienie tego będzie mnie dużo kosztowało. W związku z tym mam pytanie,
    czy istnieje możliwość obniżenia wartości mieszkania i starania się o zwrot
    części pieniędzy od sprzedającego? Czy od takiej umowy jest jakaś rękojma i
    ile ona trwa? Czy powinienem udać się do jakiegoś prawnika, czy moja wyprawa
    nie ma sensu?

    Pozdrawiam
    Tomasz Zielecki
    t...@b...gnet.pl
    ICQ#: 133575681

  • 2. Data: 2002-06-05 21:35:32
    Temat: Re: Zakup mieszkania
    Od: " " <c...@N...poczta.gazeta.pl>

    Tomasz Zielecki <t...@b...gnet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ile ona trwa? Czy powinienem udać się do jakiegoś prawnika, czy moja wyprawa

    Zgodnie z art. 556 Kodeksu cywilnego, sprzedawca na zasadzie rekojmi jest
    odpowiedzialny wobec kupujacego za wady fizyczne i prawne rzeczy, ktore
    obnizaja jej wartosc. Duzo zalezy jednak od konkretnych sformulowan umowy.
    Powinienes skontaktowac sie z prawnikiem, bo sam sobie nie poradzisz z
    dochodzeniem swoich roszczen.

    MONA