  • 1. Data: 2002-06-04 09:07:47
    Temat: pomocy - urlop
    Od: d...@p...gda.pl

    Mam ogromną prosbe dotyczaca mojego urlopu, gdyz nie wiem dokladnie
    ile mi sie go nalezy. Najpierw przedstawie moja sytuacje:
    Zostalam zatrudniona 1 maja 2001 roku. W trakcie ukonczylam również studia
    w dniu 21 czerwca 2001 roku. Po pół roku, tj z dniem 1 listopada 2001
    roku nabylam prawo do 10 dni urlopu. Wybralam to mniej wiecej tak:
    31 grudnia 2001 (1 dzień), 2-4 stycznia 2002 (3 dni), 11-15 marca 2002
    (5 dni), 8 maja 2002 ( 1 dzien). Zostaly wykorzystane wszystkie 10
    dni.
    Dział kadr wyjasnia mi, że z dniem 1 maja 2002 roku przysługuje mi
    prawo wykorzystania do końca bieżącego roku kalendarzowego tylko
    10 następnych dni urlopu.
    Chciałabym się upewnić, ile dni mi tak naprawdę od tego 1 maja 2002
    przysługuje. Wydaje mi się, że wcale nie 10 dni, ale 20 nowych dni,
    a nie tak jak kadry chcą zrobić, że dać mi tylko 10 dni.
    Proszę bardzo o wyjasnienie mi tej kwestii, jak to jest w moim
    przypadku, bo może to ja się mylę.
    Z góry dzięki za wszystkie listy.

    Danuta

  • 2. Data: 2002-06-04 10:12:12
    Temat: Re: pomocy - urlop
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    <d...@p...gda.pl> wrote in message news:adi012$4lb$1@sunrise.pg.gda.pl...

    > Dział kadr wyjasnia mi, że z dniem 1 maja 2002 roku przysługuje mi
    >prawo wykorzystania do końca bieżącego roku kalendarzowego tylko
    >10 następnych dni urlopu.

    niestety to dzial kadr ma racje

    prawo do nastepnego urlopu pracownik nabywa z poczatkiem roku kalendarzowego
    skoro w 2002 nabedziesz prawo do drugiej czesci tzw. pierwszego urlopu to do
    nastepnego urlopu w styczniu 2003 o ile bedziesz pozostawala w stosunku
    pracy.
    art 153 par 2i3
    pozdro Gosia

  • 3. Data: 2002-06-04 13:54:42
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <d...@p...gda.pl> napisał w wiadomości

    > Dział kadr wyjasnia mi, że z dniem 1 maja 2002 roku przysługuje mi
    > prawo wykorzystania do końca bieżącego roku kalendarzowego tylko
    > 10 następnych dni urlopu.

    I to jest prawidłowa odpowiedź. Prawo do pierwszego pełnego urlopu nabywasz
    po roku pracy (wcześniej tylko zaliczkowo), a prawo do następnych 1 stycznia
    każdego roku. Czyli teraz masz prawo do 10 dniu, następne 20 dni należy Ci
    się dopiero 1 stycznia 2003 a z dniem 22 czerwca 2003 należy Ci się
    dodatkowe 6 dni wyrównania, bo skończysz 10 lat stażu urlopowego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775