  • Data: 2009-11-10 09:30:54
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    boropi pisze:

    > Definitywnie winny pojazd nr 1
    > Ten cały "ekspert" radomski specjalista bezpieczeństwa ruchu drogowego
    > powinien wiecej nie wypowiadać się publicznie bo później efektem są takie
    > stłuczki.
    > Pamiętam jak kiedyś w mieście Ostrów Wlkp o mało co zostałbym potącony na
    > przejściu przy rondzie.
    > Jechało sobie auto rondem (chyba 2 pasmowe, już nie pamiętam) z włączonym
    > kierunkowskazem lewym, w pewnym momencie kierowca wyłączył kierunek i
    > zjeżdza z ronda.
    > Potem zacząłem zwracać tam uwagę na to jak tam jeżdzą i okazało się, że w
> [...]

    Dyskutowaliśmy o tym kiedyś i wyszło na to, że po prostu w naszych
    przepisach jest jeden wielki bałagan.... Kolega mieszkający w Niemczech
    od wielu lat stwierdził jasno - tam nie ma takich problemów, bo jest
    jasno napisane kiedy należy, a kiedy nie używać kierunkowskazów. Nie ma
    iluś tam interpretacji. Sam pamiętam, jak się kiedyś przygotowywałem do
    egzaminu, na 2 testach były 2 podobne skrzyżowania i w zależności od
    testu były 2 sprzeczne odpowiedzi. Po dopytaniu prowadzącego co z tym
    zrobić, odpowiedział, zapamiętać, bo to są 2 interpretacje, sprzeczne ze
    sobą, ale obowiązujące. No ale w życiu jak postąpić. Odpowiedź była
    taka, nie przejmować się - w naszej okolicy nie ma takich skrzyżowań.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl