  • Data: 2009-11-10 11:05:24
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Standardowe skrzyżowanie o dwóch pasach ruchu nie jest skrzyżowaniem o
    > ruchu okrężnym. Więc raz - panują na nim inne reguły, dwa - pasy mają w
    > przybliżeniu proste.
    >
    > Przecież będąc na wewn. pasie ronda, samochód który masz przepuścić
    > masz mniej więcej za zagłówkiem tylnego siedzenia, często lewego.
    >
    > p. m.

    No i tu jest pies pogrzebany. Skoro auta nie były równolegle, to znaczy,
    że auto na pasie zewnętrznym jechało szybciej niż to na wewnętrznym. A
    jeśli tak, to kierowca złamał przepis mówiący o zakazie wyprzedzania z
    prawej na nieoznaczonych dwóch pasach ruchu. Co nie zmienia faktu, że
    jadący po wewnętrznym nie zachował ostrożności.
    Według mnie mandat należy się obu kierującym. Jednemu za wyprzedzanie po
    zewnętrznym, drugiemu za spowodowanie kolizji.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz