  • Data: 2006-05-23 07:05:35
    Temat: Re: [PORD] Jazda na rolkach
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > Taż wózek sam nie będzie jechał po drodze.
    No pomijając siły natury żaden pojazd sam nie będzie jechał, choć
    pojazdem jest, tak w prawnym jak zwyczajowym słowa tego znaczeniu.

    > co jeśli "coś" jest pojazdem i chce jeździć po drogach publicznych,
    >to ma je spełniać. A to bardzo istotna różnica.
    OK. To uściślijmy. Czy wózek dziecinny jest pojazdem, bo oczywiste, że
    warunków rozp. nie spełnia (światła, hamulce itd), a choćby dlatego,
    że nie został tam wymieniony.

    > Gdyby uznać rolki za pojazd
    Czy rolki nie wyczerpują definicji pojazdu z PoRD ? Tak lub nie.
    Inaczej wg tej definicji są pojazdem ?
    Przypominam, ze takie było zasadnicze pytanie tego wątku, na które
    zresztą ty podpowiedziałem twierdzącą, a może zmieniłeś zdanie ?

    > to naturalną konsekwencją takiej konstatacji było by uznanie
    >ich za rower, bowiem odpowiadają one ustawowej definicji roweru.
    Eee, po co mieszać ? Rower to rower-nie zapominaj co jest tematem.
    Dalej to 'podpadanie' to poruszany siłą mięśni ? Przyznasz, że takie
    zawężenia sposobu definiowania sprowadziłoby do bzdur typu kajak to
    rower (jest jednośladowy i poruszany siłą mięśni).

    > a są bez wątpienia napędzane siłą mięśni jadącej na nich osoby.
    Są także pchane, ciągnione prze inna osobę, co nie zaprzecza, ze dalej
    jest to pojazd. Jedynie człowiek w takim pojeżdzie nadal jest uznawany
    za pieszego, a nie za kierującego.

    >W dalszej konsekwencji doprowadziło by to do konieczności
    >zaopatrzenia tych rolek w światła, dzwonek
    Dlaczego ? A gdzie masz światła w przykładowym wózku dziecinnym ?

    > Że o konieczności korzystania z jedni zamiast chodnika
    Na dzień dzisiejszy zakazów ws. rolek i korzystania z drogi brak.

    > Stąd czasem po prostu trzeba trochę "naginać" te przepisy.
    A w którą stronę ty chcesz 'naginać' ? Jaką chcesz przyjąć zasadę?

    --
    Artur Golański