  • Data: 2016-10-05 20:41:02
    Temat: Re: PO co komu mój numer dowodu na umowie?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Staram się puknąć w łeb ludzi aby zaczeli mysleć jakie dane gromadzą.
    > Najczęsciej pomagało "skoro zostawiłem u Pani numer dowodu to wskażę
    > panią pierwszą podejrzaną w prokuraturze jeśli ktoś weźmie na mnie
    > kredyt". Wtedy *czasami* pozwalały wpisać pesel lub nic a *czasami*
    > wpadały w tryb machania rekami i piskliwego rzucania mięsem. Dlatego
    > chciałbym się podeprzeć dowodem że mam rację i to jest debilizm lub
    > zamilknąć jesli nie mam racji.

    No więc moim zdaniem nie masz racji. Nie masz, bo jeśli sprawca nie
    będzie miał wtyku w firmie kredytowej /banku, to z samych danych mu nic
    nie przyjdzie - pracownik będzie chciał zobaczyć dokument. A jeśli
    będzie miał wtykę, to raczej nie będzie polował na PESEL w przedszkolu.
    Nie będzie, bo jak puści kilka takich fraudów, to spora szansa, że ktoś
    skojarzy, że w krótkim okresie wysypało się kilka fraudów na fikcyjne
    dane. Pomijając bardzo duże miasta (wiele jednostek Policji), to
    przeważnie podobne przestępstwa prowadzi zamknięta grupa policjantów.
    Oczywiście na jakąś małą skalę to może przejść, ale przy masówce ktoś
    zauważy podobieństwo modus operandi.