  • Data: 2004-03-19 07:31:55
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: "Piotr K." <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Adaszyński" <a...@x...nospamwp.pl> napisał w
    wiadomości news:c3cso6$ev9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    [..]
    > Mam pewien problem i nie ukrywam, że liczę na pomoc kogoś z tej grupy :).
    > Dokładnie miesiąc temu miałem niewątpliwą przyjemność podróżować koleją
    [..]

    Sprawa nieco inna niż ta, ale jestem ciekaw co o niej sądzicie:

    W dniu 11.03.2004 podróżowałem z Poznania do Łukowa (120 kilometrów na
    wschód od Warszawy). Bilet kupiony w
    Poznaniu wystawiony był w następujący sposób:

    Poznań - Warszawa Centralna - pociąg ekspresowy
    Warszawa Centralna - Łuków - pociąg osobowy
    (początkowo nie zwróciłem na to w ogóle uwagi, przy kasie nie precyzowałem
    do jakiej stacji na być wystawiony na express - powiedziałem ogólnie
    Warszawa)

    Na stacji Warszawa Zachodnia przesiadłem się do pociągu osobowego relacji
    Warszawa Zach. - Terespol, przez Łuków. Pomiędzy stacjami Warszawa Zach. i
    Warszawa Śródmieście przeprowadzono kontrolę biletów przez RENOMĘ. Pan
    zakwestionował ważność posiadanego przeze mnie biletu na trasie
    Warszawa Zach. - Warszawa Śródmieście, twierdząc, że powinienem jechać
    pociągiem expresowym do stacji Warszawa Centralna i tam przejść na dworzec
    Warszawa Śródmieście i kontynuować podróż. Miało to niby wynikać z tego, że
    pociągi ekspresowe i osobowe obsługiwane są przez różne firmy. (PKP
    Intercity i PKP Przewozy Regionalne) Na bilecie nie ma żadnej adnotacji że
    nie mogę się przesiadać).
    Wystawiono wezwanie do zapłaty jak za jadę bez ważnego biletu.

    Napisałem odwołanie i czekam teraz na odpowiedź. (Ciekawe co odpiszą...)
    Wydaje mi się, że Pan z Renomy wystawił mi to wezwanie na zasadzie: "a może
    się uda".
    Czy nie można tego potraktować jako próbę wyłudzenia?

    Piotr K.