  • 11. Data: 2003-09-23 13:56:43
    Temat: Re: PILNE! wina w prawie karnym
    Od: Dredd<...@...pl>

    > I tak dzieki za zainteresowanie. Przynajmniej nie napisalas "idz
    sobie do
    > biblioteki," albo nie poradziłaś mi jakiegoś innego "przyjaciela." :-))
    > tym mam najwiekszy problem bo mi sie wszystko plącze, te różnice
    między
    > teorią normatywną a czystą teorią normatywną. W zasadzie nie
    chodzilo mi o
    > jakies super dokladne opracowanie. Raczej liczylem na dwa, trzy
    zdania ot
    > tak po chlopsku "kawe na lawe."

    Wcale tak nie pisałeś w pierwszym wpisie w tym wątku.
    Osobiście odniosłem że chcesz ambitnie opanować materiał wychodząc
    poza granice podręcznika (ponoć Twój podręcznik Cię nie
    satysfakcjonował co odebrałem że jest dla Ciebie za mało ambitny)
    ale nie chce Ci się włożyć w to wysiłku.
    A tego nie lubię, bo to Ty studiujesz i nic nie zastąpi w jakości i
    pożyteczności Twego własnego wysiłku.
    Powodzenia na egzaminie!
    Dodam że obecnie obowiązujący k.k. przyjął de facto normatywną
    teorię winy jako zarzucalnośc postępowania sprawcy który podjął
    decyzję o postępowaniu naruszającym normy prawa mimo że miał
    swobodę podjęcia decyzji o postępowaniu zgodnym z prawem. TAk
    przynajmniej to zapamiętałem ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2003-09-24 12:47:36
    Od: "Naveed" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > decyzję o postępowaniu naruszającym normy prawa mimo że miał
    > swobodę podjęcia decyzji o postępowaniu zgodnym z prawem. TAk

    Witaj,
    W pierwszym wpisie napisalem wyraznie, ze chodzi mi o wyjasnienie w krotki i
    przystepny sposob roznicy miedzy teoriami, owszem napisalem, ze podrecznik
    mnie nie satysfakcjonuje, bo wyjasnienie jest dosc krotkie i nie jasne.
    Dlatego tez chodzilo mi o krotkie wyjasnienie, a opracowanie a juz na pewno
    nie o czyjas prace. Nie jestem az takim leniem by prosic kogos o gotowa
    prace. Uwazalem, ze na grupie znajduje sie ktos kto mi to przystepnie i
    krotko wyjasni. Mimo wszystko za nieporozumienie przepraszam i nie dziekuje
    za zyczenie ;-)

    Pozdrawiam,
    Naveed