    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PILNE! wina w prawie karnym
    Date: Tue, 23 Sep 2003 13:56:43 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > I tak dzieki za zainteresowanie. Przynajmniej nie napisalas "idz
    sobie do
    > biblioteki," albo nie poradziłaś mi jakiegoś innego "przyjaciela." :-))
    > tym mam najwiekszy problem bo mi sie wszystko plącze, te różnice
    między
    > teorią normatywną a czystą teorią normatywną. W zasadzie nie
    chodzilo mi o
    > jakies super dokladne opracowanie. Raczej liczylem na dwa, trzy
    zdania ot
    > tak po chlopsku "kawe na lawe."

    Wcale tak nie pisałeś w pierwszym wpisie w tym wątku.
    Osobiście odniosłem że chcesz ambitnie opanować materiał wychodząc
    poza granice podręcznika (ponoć Twój podręcznik Cię nie
    satysfakcjonował co odebrałem że jest dla Ciebie za mało ambitny)
    ale nie chce Ci się włożyć w to wysiłku.
    A tego nie lubię, bo to Ty studiujesz i nic nie zastąpi w jakości i
    pożyteczności Twego własnego wysiłku.
    Powodzenia na egzaminie!
    Dodam że obecnie obowiązujący k.k. przyjął de facto normatywną
    teorię winy jako zarzucalnośc postępowania sprawcy który podjął
    decyzję o postępowaniu naruszającym normy prawa mimo że miał
    swobodę podjęcia decyzji o postępowaniu zgodnym z prawem. TAk
    przynajmniej to zapamiętałem ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info