  • 21. Data: 2005-08-11 13:25:39
    Temat: Re: PILNE!!! Czy nakaz zapłaty MUSI mieć TERMIN zapłaty??
    Od: c...@g...pl (coreczka-1966)

    kredytobiorca napisał(a):

    > No niby tak, tyle że...
    > tyle że w ciągu tych 30 dni mnie nie było w mieście, żona odebrała list - byłem
    > po jakichś 40 dniach (zaraz jak wróciłem) - i usłyszałem w Dziale Czynszów
    > (chcą się dogadać co do zapłąty), cytuję: "nic się nie da zrobić - proszę stąd
    > iść i czekać na pismo z Sądu!" Grrrr... To o czym miałem rozmawiać - choć może
    > należało iść zaraz do Prezesa - a tak dopiero teraz mam taki pomysł.....:(((

    Witam,
    Moim zdaniem powinienes zrobic tak:
    1. Zrobic przelew na konto Spoldzielni (chocby czesc dlugu) - wierzyciel
    nie moze odmowic przyjecia splaty czesciowej, chocby ta byla juz
    wymagalna (art. 450 kc)
    2. Tego samego dnia lub dziej pozniej (po wykonaniu przelewu) - wyslac
    sprzeciw od nakazu zaplaty (z uwagi na spelnienie czesci swiadczenia do
    rak wierzyciela) wraz z wnioskiem o zwolnienie od kosztow procesu (podac
    madre uzasadnienie takiego wniosku - np. ze nie masz pracy, ale to
    trzeba udokumentowac)

    Ja sprobowalabym zalatwic to w ten sposob i to jak najszybciej -
    najlepiej juz.
    pzdr
    A.

  • 22. Data: 2005-08-11 13:48:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    coreczka-1966 napisał(a):

    > 2. Tego samego dnia lub dziej pozniej (po wykonaniu przelewu) - wyslac
    > sprzeciw od nakazu zaplaty (z uwagi na spelnienie czesci swiadczenia do

    Spełnienie świadczenia po otrzymaniu nakazu zapłaty nie uprawnia do
    jego anulowania - wręcz przeciwnie, świadczy że był wydany słusznie.

    > rak wierzyciela) wraz z wnioskiem o zwolnienie od kosztow procesu (podac
    > madre uzasadnienie takiego wniosku - np. ze nie masz pracy, ale to
    > trzeba udokumentowac)

    Ewentualne zwolnienie z *kosztów sądowych* nie oznacza, że pozwany
    nie będzie musiał zwrócić *kosztów procesu* stronie przeciwnej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 23. Data: 2005-08-11 14:37:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:5683.0000026c.42fb1b33@newsgate.onet.pl...

    Przeczytaj to pouczenie dokładnie. Z tego co pamiętam, to w samym druku
    jest coś w stylu, że sąd wzywa do uregulowania należności terminie 14
    dni, albo w tym terminie wniósł sprzeciw do sądu.

  • 24. Data: 2005-08-11 17:15:25
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    > Ja tam się na prawie zbytnio nie znam, ale jak dla mnie to skandal i
    dobijanie
    > kogoś w kłopotach! Ja wszystko rozumiem - żeby to były koszty sądowe albo
    > komornicze - ale to jest 600 zł za wypełnienie kilku linijek pozwu
    > uproszczonego!!! Chyba nawet komornik wziąłby mniej!

    no niestety przepisy wyraznie okreslaja ile sie nalezy pelnomocnikowi
    fachowemu w zaleznosci od wartosci przedmiotu sporu i nie specjalnie istotne
    jest tutaj czy pelnomocnik napisal dwa zdania czy 10 stron

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 25. Data: 2005-08-11 17:16:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kredytobiorca napisał(a):

> [...]
    > komornicze - ale to jest 600 zł za wypełnienie kilku linijek pozwu
    > uproszczonego!!! Chyba nawet komornik wziąłby mniej!

    Bylo sie dogadac wczesniej po dobroci. Raz mialem sytuacje, ze tez jeden
    pan X myslal ze mi nie odda pieniedzy. Niestety musial oddac znacznie
    wiecej (wlasnie o koszta adwokata i inne). Adwokat oczywiscie nie byl mi
    potrzebny, chodzilo tylko o pognebienie dluznika - cwaniaka.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 26. Data: 2005-08-11 19:42:50
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > wiecej (wlasnie o koszta adwokata i inne). Adwokat oczywiscie nie byl mi
    > potrzebny, chodzilo tylko o pognebienie dluznika - cwaniaka.

    Waść nie doczytał - bo ja akurat przyszedłem żeby się dogadać: fakt, faktem
    spóźniłem się kilka dni, ale to i tak nie miało w zasadzie znaczenia, bo wyrok
    już był wydany z tego co czytam!!!
    Więc proszę uprzejmie nie truć, że nie chciałem się dogadać, bo chciałem -
    tylko że Sp-lnia co innego robi a co innego pisze - na to już nic nie poradzę.
    A co do oddawania kasy to akurat ze mną nie jest tak prosto, bo jeśli za
    specjalnie nic nie mam i chwilowo nie zarabiam - to dla Sp-lni też byłoby
    lepiej się dogadać.

  • 27. Data: 2005-08-11 19:46:47
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > jest coś w stylu, że sąd wzywa do uregulowania należności  terminie 14
    > dni, albo w tym terminie wniósł sprzeciw do sądu.

    Z pełnym szacunkiem dla Kolegi i dla niektórych innych "czytających inaczej" -
    bo mnie się już nie chce po raz KOLEJNY(!!!) tłumaczyć, że TERMINU ZAPŁATY NIE
    MA a wszystko przepisałem tutaj dokładnie!!!!! Co Wy (niektórzy!) chcecie: jak
    skana puszczę tego nakazu - to też (niektórzy) powiedzą, że "coś zakryłem na
    skanie"????!!!????
    A pouczenie jest, i owszem - że przysługuje sprzeciw w ciągu 14 dni od
    doręczenia.
    ALE TERMINU NIE MA!!! Kolega widział kiedykolwiek NAKAZ ZAPŁATY??? Tak? Ja też -
    i nawet mam dalej dla porównania. TEN JEST INNY!!
    To ile razy mam powtórzyć aż w końcu bezsensownie przestanie się mnie
    pytać??;)))))) Ile?????
    NIE MA TERMINU!!!!
    NIE MA TERMINU!!!!
    NIE MA TERMINU!!!!
    ;)))

  • 28. Data: 2005-08-11 20:16:30
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    > i nawet mam dalej dla porównania. TEN JEST INNY!!
    > To ile razy mam powtórzyć aż w końcu bezsensownie przestanie się mnie

    moze kolega nie doczytal... napewno nie ma w tym nakazie terminu do zaplaty
    ??? ;)

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 29. Data: 2005-08-11 20:17:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:14f6.00000047.42fbab26@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > i nawet mam dalej dla porównania. TEN JEST INNY!!
    > To ile razy mam powtórzyć aż w końcu bezsensownie przestanie się mnie

    Skoro nie ma, to nie ma. Ale czy musi być? Jak się nakaz uprawomocni, to
    będzie prawomocny i tyle. Zapłacisz masz i tak z odsetkami od dnia
    zapłaty. Co brak tego terminu tak naprawdę zmienia, skoro płatność jest
    już dawno wymagana?

  • 30. Data: 2005-08-11 21:04:53
    Od: "kredytobiorca1" <k...@o...pl>

> [...]
    > będzie prawomocny i tyle. Zapłacisz masz i tak z odsetkami od dnia
    > zapłaty. Co brak tego terminu tak naprawdę zmienia, skoro płatność jest

    A to inna sprawa - owszem, nie jestem pewien co i czy coś konkretnego mi to
    daje.
    Spróbuję wykorzystać to jako argument w rozmowie w Sp-lni, jak będę prosił,
    żeby z kosztów radcowskich zrezygnowali. Może a nuż to pomoże...?