  • 11. Data: 2005-08-11 10:01:03
    Temat: Re: PILNE!!! Czy nakaz zapłaty MUSI mieć TERMIN zapłaty??
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> naskrobał/a w
    news:ddf70a$jqv$2@news.onet.pl:

    > A jak wyobrażasz sobie nakaz zapłaty z datą? Termin płatności
    > jest zależny od dnia odebrania nakazu.

    "w terminie 14 dni od otrzymania nakazu albo wniósł w tym terminie..."
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna.

  • 12. Data: 2005-08-11 10:02:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kredytobiorca napisał(a):

    > To proponuję jeszcze raz przeczytać ten cytat z nakazu z pierwszego postu - bo
    > teraz KOLEGA NIECHLUJNIE go przeczytał i odpowiada nie na temat.

    Zgodnie z art. 502kpc. nakaz zapłaty powinien być zapłacony w ciągu 2
    tygodni od dnia otrzymania. W cytowanym przez Ciebie nakazie jest
    fragment "albo wniósł w tymże terminie sprzeciw" - jesteś pewien, że
    tegoż terminu, poza pouczeniem, nie ma?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2005-08-11 10:10:00
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > tygodni od dnia otrzymania. W cytowanym przez Ciebie nakazie jest
    > fragment "albo wniósł w tymże terminie sprzeciw" - jesteś pewien, że

    Rozumiem, że Kolega próbuje teraz odwrócić przysłowiowego kota ogonem, że nie
    Kolega a ja popełniłem błąd - NIE! To Kolega popełnił błąd nie doczytując;)
    A ja przepisałem dobrze - NIE MA tego terminiu w nakazie: jakby brakowało
    jednej linijki albo kilku słów, ale NIE MA!
    Zacytuję wycinając pewne fragmenty:
    "nakazuje (...) aby zapłacił stronie powodowej kwotę... (...) od doręczenia
    nakazu zaspokajając roszczenie w całości i wraz z kosztami albo wniósł w tymże
    terminie sprzeciw do Sądu".
    Ale terminu żadnego.... NIE MA!

  • 14. Data: 2005-08-11 10:11:45
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > A do tego Spółdzielnia (bo to oni mnie pozwali) w tym samym dniu co
    > wysłali
    > pozew - w tym samym dniu wysłali (zwykłym listem poleconym) pismo, że
    > jeśli do
    > 30 dni wpłacę zaległość, to nie dadzą sprawy do Sądu. A pozew złożyli w
    > tym
    > samym dniu nie czekając nawet aż ich list do mnie dojdzie!!!
    > No i się chciałem dogadać, ale oni chyba najwyraźniej nie chcą się
    > dogadać....

    Możesz więc przyjść do spółdzielni i powiedzieć, że z jednej strony pisza co
    innego a robią co innego, iże chcesz płacić, tylko niech zrezygnują z
    kosztów radcowskich. Bo z tego co napisałeś, neistety ksozty sąd policzył
    dobrze - od kwoty 1.500 do 5.000 stawka minimalna dla radcy wynsi 600 z plus
    15 zł oplaty za pelnomocnictwo.

    JK

  • 15. Data: 2005-08-11 10:16:31
    Temat: Re: PILNE!!! Czy nakaz zaplaty MUSI miec TERMIN zaplaty??
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > nie bodajze Radcy Prawnemu przysluguje
    >25% tego, co adwokatowi.

    Pierwsze slysze.

    JK

  • 16. Data: 2005-08-11 10:18:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kredytobiorca napisał(a):

> [...]
    > nakazu zaspokajając roszczenie w całości i wraz z kosztami albo wniósł w tymże

    Dobrze, dobrze, zwracam honor, mea culpa :)

    Tyle że nie za bardzo przychodzi mi do głowy co dłużnik może przez to
    zyskać. Jak nakaz zignoruje, to wierzyciel klauzulę otrzyma. A jak
    wniesie sprzeciw, to i tak doszłoby do normalnej rozprawy.

    Chociaż wniesienie sprzeciwu jest dla dłużnika korzystne - koszty
    adwokackie i tak ma zapłacić, więc nie dojdą nowe, a może jednak sąd
    uzna, że za sam nakaz zapłaty taka stawka jest zbyt wysoka?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2005-08-11 10:22:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kredytobiorca napisał(a):

> [...]
    > 30 dni wpłacę zaległość, to nie dadzą sprawy do Sądu. A pozew złożyli w tym
    > samym dniu nie czekając nawet aż ich list do mnie dojdzie!!!

    Gdybyś w ciągu tych 30 dni zapłacił, to z pewnością nawet po
    otrzymaniu nakazu zapłaty mógłbyś zanegować żądanie kosztów procesu
    (art. 101 kpc).

    > No i się chciałem dogadać, ale oni chyba najwyraźniej nie chcą się dogadać....

    Przecież chcieli się dogadać: zapłaciłbyś w ciągu 30 dni i byłbyś czysty.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2005-08-11 10:24:05
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > adwokackie i tak ma zapłacić, więc nie dojdą nowe, a może jednak sąd
    > uzna, że za sam nakaz zapłaty taka stawka jest zbyt wysoka?

    No przyznam szczerze, że też nie bardzo wiem co mógłbym zyskać....:(
    Może tylko przedłużenie sprawy - oddalenie widma komornika...? Ale to mi
    niewiele da.
    Najbardziej mnie wkurzyło to, że robią jedno a piszą drugie (vide - posty obok
    dot. terminów i pism ze Sp-lni) no i głównie mi teraz chodzi o te 600 zł
    kosztów radcy.... :////
    Ja tam się na prawie zbytnio nie znam, ale jak dla mnie to skandal i dobijanie
    kogoś w kłopotach! Ja wszystko rozumiem - żeby to były koszty sądowe albo
    komornicze - ale to jest 600 zł za wypełnienie kilku linijek pozwu
    uproszczonego!!! Chyba nawet komornik wziąłby mniej!

  • 19. Data: 2005-08-11 10:28:53
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > (art. 101 kpc).

    >   Przecież chcieli się dogadać: zapłaciłbyś w ciągu 30 dni i byłbyś czysty.

    No niby tak, tyle że...
    tyle że w ciągu tych 30 dni mnie nie było w mieście, żona odebrała list - byłem
    po jakichś 40 dniach (zaraz jak wróciłem) - i usłyszałem w Dziale Czynszów
    (chcą się dogadać co do zapłąty), cytuję: "nic się nie da zrobić - proszę stąd
    iść i czekać na pismo z Sądu!" Grrrr... To o czym miałem rozmawiać - choć może
    należało iść zaraz do Prezesa - a tak dopiero teraz mam taki pomysł.....:(((

  • 20. Data: 2005-08-11 10:28:58
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>