    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: P.adhezyjne w ramach p.karnego art.62 kpk
    Date: Mon, 22 Nov 2004 22:44:20 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cnrbs8$m90$11@inews.gazeta.pl...

    > albo wniosek do sądu o odwieszenie kary. Zazwyczaj pod takim
    > pręgierzem płacą sami.

    Z mojej praktyki wynika, że nie masz racji. Wielokrotnie w podobnych
    sytuacjach składałem wnioski o zarządzenie wykonania kary i za każdym
    razem odmowa i pouczenie o możliwości egzekucji przez komornika. A
    ponieważ ci skazani mają dochody ale nieudokumentowane to kierowanie
    sprawy do komornika nie ma sensu i zależało mi na tym, żeby zapłacili sami
    pod groźbą odsiadki. No i nic z tego nie wyszło. Pozostaje tylko wynająć
    "windykatora zza Buga".
    A tak poza protokołem dowiedziałem sie w sądzie, że są naciski z góry aby
    nie puszkować ludzi o ole to nie konieczne bo więzienia są przepełnione i
    kasy brak.

    > Nie ma takiego podziału.

    Tu też spotkałem się z innym podejściem. Sędzia wyjaśniał mi, że skoro
    dana kwota została zasądzona na skutek powództwa cywilnego to pozostaje mi
    tylko komornik. Co innego gdy ta sama kwota jest zasądzona jako
    naprawienie wyrządzonej szkody. Ale w praktyce i w takim przypadku nie
    udało mi się uzyskać zarządzenia wykonania kary.

    > Tak.

    Albo i nie, jak to wyżej opisałem. To znaczy, sąd MOŻE ale w praktyce tego
    nie robi bo Pan Minister go o to grzecznie poprosił.

    Alek