  • 11. Data: 2004-12-28 20:32:14
    Temat: Re: Oswiadczenie zamiast pieniedzy.
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

    > Mógł byś rozwinąć tę myśl? Czemu moje oświadczenie o podarowaniu Ci
    > odkurzacza miało by być rozpatrywane w kategoriach zakładu?

    A kto powiedział że mi go podarowałeś? Założyliśmy się że jeśli wygram z tobą w
    karty to własność odkurzacza przechodzi na mnie. Będzie to art. 413 paragraf 2
    kc.
    Inaczej byłoby tylko wtedy, gdybyś przed grą sprzedał mi ten odkurzacz, a ja
    postawiłbym pieniądze. Wtedy mógłbyś żądać wydania odkurzacza.

    --
    JOHNSON :)

  • 12. Data: 2004-12-28 20:40:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    Ale Ty opierasz się na znajomości całego zdarzenia. Ja się raczej upieram
    przy tym, że gość właśnie przekazał tę własność bezwarunkowo. Bo przecież w
    oświadczeniu nic o tym nie ma. Dla mnie to oświadczenie stało się surogatem
    "papieru wartościowego", który stanowił przedmiot zakładu. Czy uważasz, że
    moje rozumowanie jest bardzo karkołomne?

  • 13. Data: 2004-12-28 21:14:24
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > "papieru wartościowego", który stanowił przedmiot zakładu. Czy uważasz, że
    > moje rozumowanie jest bardzo karkołomne?

    Zwłaszcza ta częśc o "papierze włartościowym". Óswidczenie bedzie tu formą
    pisamną zawarcia jakiejś umowy lub złożenia jedostronnego osiadczenia woli.
    Pytanie tylko jakiej.

    --
    JOHNSON :)

  • 14. Data: 2004-12-28 22:06:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zwłaszcza ta częśc o "papierze włartościowym". Óswidczenie bedzie tu formą
    > pisamną zawarcia jakiejś umowy lub złożenia jedostronnego osiadczenia
    woli.
    > Pytanie tylko jakiej.

    Na mój gust darowizna, skoro nie otrzymywał nic w zamian.