  • 1. Data: 2007-03-23 21:58:57
    Temat: Ośmieszające zdjęcia w internecie
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Uczeń szkoły średniej zamieścił w bezpłatnym serwisie kilka zdjęć
    nauczycieli swojej szkoły z podpisami w stylu "niepełnosprawni umysłowo",
    itp. Ustalenie komputera z którego to wyszło nie bedzie stanowić problemu
    Proszę o info:
    - można to uznać jako przestępstwo ścigane z urzędu czy z oskarżenia
    prywatnego
    - złożyć zawiadomienie na policję czy do prokuratury
    - jaka kara grozi za takie rzeczy

    Paweł

  • 2. Data: 2007-03-23 22:25:42
    Temat: Re: Ośmieszające zdjęcia w internecie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 22:58:57 +0100, Pawel napisał(a):

    > Ustalenie komputera z którego to wyszło nie bedzie stanowić problemu

    No dobrze, a co z ustaleniem sprawcy?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-03-23 22:39:26
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    > No dobrze, a co z ustaleniem sprawcy?

    Po adresie ip komputera który połaczył sie z serwisem - łatwe do ustalenia
    przez organy ścigania.

    Paweł

  • 4. Data: 2007-03-23 22:42:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.03.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > No dobrze, a co z ustaleniem sprawcy?

    Tak samo, jak w przypadku wszelkich innych przestępstw komputerowych
    (pomijając fakt, że w udostępnianiu czyichś zdjęć z podpisem
    "niepełnosprawny umysłowo" nijak nie umiem się doszukać przestępstwa). Też
    mnie to zawsze ciekawiło, dlaczego uważają, że to akurat *ten* się włamał. Bo
    na niego jest neostrada zarejestrowana? :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 5. Data: 2007-03-23 23:22:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    [..]
    > na niego jest neostrada zarejestrowana? :)

    Myślisz, że sędzia przejmie się takimi drobiazgami?
    Oczywiście, że poleci wyrok i tyle :)

    ubawiony
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2007-03-24 00:03:02
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-03-2007 o 23:39:26 Pawel <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Po adresie ip komputera który po?aczy? sie z serwisem - ?atwe do
    > ustalenia przez organy ?cigania.

    W wyniku doglebnej analizy policji numer ip wskazal na koreanski serwer
    proxy ... nalezy zamknac wlasciciela serwera za umieszczanie w internecie
    'obrazliwych' zdjec?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2007-03-24 00:57:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel wrote:

    > Po adresie ip komputera który połaczył sie z serwisem - łatwe do ustalenia
    > przez organy ścigania.

    Znaczy się wg. ciebie skazany powinien zostać komputer? ;)

    Pomijam taki detal, że nie każdy komputer ma publiczny adres IP...

  • 8. Data: 2007-03-24 05:56:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 22:42:07 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > mnie to zawsze ciekawiło, dlaczego uważają, że to akurat *ten* się włamał. Bo
    > na niego jest neostrada zarejestrowana? :)

    Pewnie sie przyznał w toku śledztwa, więc dlatego :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2007-03-24 05:57:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 23:39:26 +0100, Pawel napisał(a):

    > Po adresie ip komputera który połaczył sie z serwisem - łatwe do ustalenia
    > przez organy ścigania.

    Mało wiesz :)

    Oczywiście jeśli ktoś ma trochę oleju w głowie, to IP może wskazywać na
    dowolny komputer na świecie, choćby i ten z którego wysłałeś teraz posta :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2007-03-24 06:07:50
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    scream napisał/a:
    >Oczywiście jeśli ktoś ma trochę oleju w głowie, to IP może wskazywać na
    >dowolny komputer na świecie, choćby i ten z którego wysłałeś teraz posta :)
    Tyle tylko, że z dużym prawdopodobieństwem będziemy mieli tutaj do
    czynienia z nastolatkiem typu "dziecko Neostrady", który na coś takiego
    jak stosowanie anonimizerów etc. raczej nie wpadnie, a poza tym wszystko
    i tak opowie otoczeniu, żeby się pochwalić. :-)