eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Oskarżony Owsiak przed sadem rejonowym w Złotoryi [KK212, KK216] › Re: Oskarżony Owsiak przed sadem rejonowym w Złotoryi [KK212, KK216]
    From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oskarżony Owsiak przed sadem rejonowym w Złotoryi [KK212, KK216]
    Date: Thu, 4 Feb 2016 23:08:41 +0100

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/anfi+cwemlwx2ff-g1d3@
    wp.eu
    *A. Filip* napisał(-a):

    > Jaką działalność publiczną _w sensie KK_ prowadzi MatkaKurka?
    > Czy może wystarczy że "mógłby zechcieć prowadzić"?

    Za
    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/legnica-matkakurka-ma
    -przeprosic-jerzego-owsiaka/bjl527

    Legnica: MatkaKurka ma przeprosić Jerzego Owsiaka
    Sąd Okręgowy w Legnicy orzekł, że Piotr Wielgucki, znany jak MatkaKurka
    naruszył dobra osobiste Jerzego Owsiaka. Tym samym nakazano blogerowi
    usunięcie tekstu na blogu, który był przedmiotem sprawy. Dodatkowo
    MatkaKurka ma opublikować przeprosiny w ogólnopolskich mediach. - To, co
    w swoich tekstach robił MatkaKurka, było przekroczeniem wszelkich
    granic - komentował sprawę Owsiak.

    - Nigdy jeszcze, w czasie mojej ponad 25-letniej pracy na rzecz
    ratowania życia i zdrowia dzieci w szpitalach, nikt nie pozwolił sobie
    na tak ciężkie i tak absurdalne oskarżenie - mówił Jerzy Owsiak,
    odnosząc się do tekstów blogera Matka Kurka. W swoich wpisach Matka
    Kurka zarzucał zarządowi WOŚP wykorzystywanie darów przekazywanych na
    rzecz Orkiestry do celów prywatnych. Legnicki Sąd Okręgowy uznał, że w
    ten sposób bloger naruszył dobra osobiste Jerzego Owsiaka. To nie
    pierwszy wyrok w sprawie MatkaKurka - Jerzy Owsiak

    Kara grzywny dla blogera

    Sąd Okręgowy w Legnicy skazał wcześniej blogera znanego jako MatkaKurka,
    na karę grzywny za znieważanie szefa WOŚP Jerzego Owsiaka. Zmienił tym
    samym wyrok sądu pierwszej instancji, który odstąpił od wymierzenia kary
    blogerowi. Wyrok ten się uprawomocnił.

    Jak informował rzecznik Sądu Okręgowego w Legnicy Jarosław Halikowski,
    sąd uznał Piotra Wielguckiego winnym znieważenia Jerzego Owsiaka poprzez
    nazwanie go w środkach masowego przekazu "hieną cmentarną" i "królem
    żebraków".

    - Sąd zmienił w tym punkcie postanowienie sądu pierwszej instancji,
    który uznał blogera winnym, ale odstąpił od wymierzenia mu kary.
    Oskarżonemu wymierzył karę grzywny w wysokości 5 tys. zł - mówił sędzia
    Halikowski.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675