  • 1. Data: 2004-02-14 13:30:26
    Temat: Organizacje Pozytku Publicznego
    Od: "Elvis" <E...@e...pl>

    Witam !
    Na stronie ngo.pl znalazlem tekst o nastepujecej tresci
    Organizacja pożytku publicznego ma obowiązek sporządzenia i ogłoszenia ("w
    sposób umożliwiający zapoznanie się z tym sprawozdaniem")
    rocznegomerytorycznego i finansowego sprawozdania z działalności.
    Organizacja pożytku publicznego będzie musiała ogłosić swoje roczne
    sprawozdanie finansowe w Monitorze Polskim B. Opłata za zamieszczenie
    sprawozdania finansowego wynosi minimum 610 zł (wysokość opłaty zależy od
    tego ile stron zajmuje sprawozdanie - jeżeli jedną stronę to 610 zł, jeżeli
    więcej to odpowiednio więcej).

    Moje pytanie brzmi: na jakiej podstawie nalezy oglaszac sprawozdanie
    finansowe w Monitorze B ?

    W ustawie o pozytku publicznym znalazlem tylko to

    1. Organizacja pożytku publicznego sporządza roczne sprawozdanie
    merytoryczne ze swojej działalności, z zastrzeżeniem przepisów odrębnych,
    oraz podaje je do publicznej wiadomości w sposób umożliwiający zapoznanie
    się z tym sprawozdaniem przez zainteresowane podmioty.
    2. Organizacja pożytku publicznego sporządza i ogłasza roczne sprawozdanie
    finansowe także wówczas, gdy obowiązek jego sporządzenia oraz ogłoszenia nie
    wynika z przepisów o rachunkowości. Przepisy o rachunkowości stosuje się
    odpowiednio.

    Wiec czy umieszczenie tego sprawozdania na stronie www stowarzyszenia nie
    jest podaniem do wiadomosci publicznej ?

    |Pozdrawaim
    Marin

  • 2. Data: 2004-02-14 13:49:29
    Temat: Re: Organizacje Pozytku Publicznego
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > Wiec czy umieszczenie tego sprawozdania na stronie www stowarzyszenia nie
    > jest podaniem do wiadomosci publicznej ?
    Ano niestety nie jest, musi byc opublikowane w specjalnym do tego
    przeznaczonym pismie, jakim jest Monitor Polski B.

    > Moje pytanie brzmi: na jakiej podstawie nalezy oglaszac sprawozdanie
    > finansowe w Monitorze B ?
    Na podstawie ustawy o organizacjach pozytku publicznego, a poza tym jeszcze
    na podstaie ustaw regulujacych ustroj tychze organizacji, np. ustawy o
    stowarzyszeniach, ustawy o zwiazkach zawodowych itp. Kazda z tych
    organizacji ma specyficzna rachunkowosc, a wiec oprocz sprawozdania
    merytorycznego (czyli na temat tego, co zrobili, jak dzialali, co
    osiagneli), musi byc odpowiednie sprawozdanie finansowe, najczesciej bilans,
    rachunek zyskow i strat, wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz
    dodatkowe informacje i wyjasnienia. Niektore jednostki, te duze, beda
    jeszcze musialy zrobic rachunek przeplywow pienieznych. Z cytowanego przez
    Ciebie fragmentu ustawy wynika, ze wszystkie organizacje pozytku publicznego
    musza prowadzic ksiegi rachunkowe.
    JG