    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opublikowanie wizerunku na youtube lub www
    Date: Sat, 23 Sep 2023 01:23:45 +0200

    W dniu 22.09.2023 o 19:47, Monika Głowacka pisze:
    > Jestem sobie w dużym mieście, jakaś Łódź, Wrocław, Warszawa, Kraków,
    > ładna pogoda, bardzo dużo osób spędzających czas przy głównej ulicy, na
    > rynku czy innym miejscu, spacerują, siedzą na ławce itp.
    > Praktycznie każdy coś tam fotografuje telefonem, aparatem, kamerą.
    >
    > Szukam czegoś na youtube, znajduję przypadkiem film, gdzie oprócz
    > ogólnych krajobrazów jest zbliżenie na mnie i tatuaż który mam na szyi.
    >
    > Pierwsze pytanie:
    > Czy warto podejmować jakieś kroki?
    > Prawo gwarantuje nam ochronę wizerunku, ale idąc po terenie publicznym
> [...]

    Tak OT trochę. Nie uważacie, że to jest jakaś paranoja? Idzie sobie
    człowiek po ulicy, ktoś wali fotkę, potem udostępnia w necie. Żeby
    podnieść dramaturgię niech na publikacji boldem w czerwonym kolorze da
    nasze imię i nazwisko. To co, moi znajomi nie wiedzą jak się nazywam i
    jak wyglądam? A nieznajomi - bądźmy szczerzy - obchodzi ich moja fota i
    jak się nazywam? Bo to coś około 99% przypadków. Pozostały 1% to
    sytuacje kompromitujące dla obfotografowanego. Ale prawo stworzone dla
    ochrony tego 1% działa też dla tych 99% ochrony nie potrzebujących. No
    ale skoro prawo daje możliwość ochrony przed chuj wie czym to trzeba
    korzystać, potrzebne niepotrzebne ochrona się należy z mocy prawa.

    PD