    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Opublikowanie wizerunku na youtube lub www
    Date: Fri, 22 Sep 2023 21:18:28 GMT

    On 2023-09-22, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:
    > Jestem sobie w dużym mieście, jakaś Łódź, Wrocław, Warszawa, Kraków,
    > ładna pogoda, bardzo dużo osób spędzających czas przy głównej ulicy, na
    > rynku czy innym miejscu, spacerują, siedzą na ławce itp.
    > Praktycznie każdy coś tam fotografuje telefonem, aparatem, kamerą.
    >
    > Szukam czegoś na youtube, znajduję przypadkiem film, gdzie oprócz
    > ogólnych krajobrazów jest zbliżenie na mnie i tatuaż który mam na szyi.
    >
    > Pierwsze pytanie:
    > Czy warto podejmować jakieś kroki?

    Warto w jakim sensie? Moje zdanie: jeśli ktoś to zrobił bez złych
    intencji, a Ciebie oburza wyłącznie sam fakt publikacji bez zgody,
    innych szkód nie ponosisz, to nie warto. No chyba, że chcesz tylko dać
    autorowi znać, że taka zgoda jest zasadniczo w tym wypadku potrzebna i
    nie powinień bez niej publikować (wartość wychowawcza).

    > Prawo gwarantuje nam ochronę wizerunku, ale idąc po terenie publicznym
    > zawsze narażamy się na to, że będziemy sfotografowani.

    Ochrona to ochrona. Jeśli jesteś głownym elementem kadru (a nie
    szczegółem całości) to bez Twojej zgody (lub czasami zapłaty) nie
    powinno się tego publikować.

    > Na Youtube jest przycisk "problem prawny" z prywatnością.
    > Nie ma opublikowanego kontaktu do autora kanału.

    Nie znam, ale możesz spróbować. Zapewne albo od razu zablokują albo
    będzie się autor tłumaczył. Prawnie zapewne nie zaowocuje to niczym.

    --
    Marcin