  • 1. Data: 2006-06-26 19:38:30
    Temat: Oprogramowanie z USA
    Od: "jh" <n...@o...pl>

    Witam
    Sprawa wygląda następująco. Chodzi o zakup oprogramowania
    inżynierskiego (program do frezarek numerycznych CNC). Dystrybutorzy w
    polsce i całej europie mają stałą cenę i w porównaniu do oferty ze
    stanów jest ona dwukrotnie wyższa (kwestia promocji na rynku USA-nowy
    produkt). Jednak dystrybutorzy ze stanów mają kategoryczny zakaz
    sprzedaży oprogramowania do Europy.

    Mogę ominąc ten problem korzystając z pomocy rodziny mieszkającej w
    tamtych okolicach. Nie wiem tylko jak bedzie wyglądała strona prawna
    takiej transakcji mam na myśli przekazanie/przepisanie licencji na innego
    użytkownika z osoby prywatnej na firmę, czy wystaczy sam dowód zakupu

    Drugą kwestią są czynnosci celne. czyli uregulowanie podatków wedłóg wartości
    produktu, jest to chyba warunek legalności takiego oprogramowania.

    Proszę o konstruktywne uwagi na ten temat
    Pozdrawiam
    Marcel

  • 2. Data: 2006-06-26 20:15:01
    Temat: Re: Oprogramowanie z USA
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    jh napisał(a):

> [...]
    > takiej transakcji mam na myśli przekazanie/przepisanie licencji na innego
    > użytkownika z osoby prywatnej na firmę, czy wystaczy sam dowód zakupu

    Zanim kupisz sprawdź licencję programu.

    --
    Filip.