  • Data: 2004-05-21 19:43:09
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 21. maja 2004 10:35 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Dopóki by mi ktoś nie twierdził że to jest "klucz" którego NIE WOLNO
    > mi złamać - to tak.

    A Shareware? I kwestia klucza blokującego po 30 dniach?

    > [...]
    >
    > Nie umiesz czytać ?
    > "Trudność techniczna" to moja sprawa.
    > ZAKAZ PRAWNY - to już NIE "moja sprawa", bo zmusza mnie do łamania
    > przepisów. Jeśli producent drukarki utrudnia jak może użytkownikowi
    > korzystanie z "obcych" atramentow to jest jest to sprawa między
    > nimi. Jak producent drukarki będzie miał w ręku narzędzie żeby
    > użytkowanika lejącego inny atrament do drukatki wsadzić za kratki
    > to ja będę przeciw :>

    Za kratki nie, ale np. tracisz gwarancję.

    > O nie. Ja nigdy nie twierdziłem że nie wolno sprzedawać programu
    > z *żadnym* zastrzeżeniem ! Mam tylko co nieco przeciw pomysłowi żeby
    > owego programu razem z *takim samym* zastrzeżeniem nie odsprzedawać :)

    Czyli zastrzeżenie ,,możesz używać przez rok'' jest dobre, a
    zastrzeżenie ,,możesz używać Nero+CDR LG'' już nie? Dlaczego ,,dostanę
    taniej, bo na rok'' jest lepsze od promocji ,,dostaną taniej, pod warunkiem
    umowy wiązanej'? Albo od ,,dostanę taniej, pod warunkiem, że nie
    odsprzedam''?

    > Krótko mówiąc - pomijając "rozmycie" w dyskusji wniesione uwagami
    > ubocznymi :], czym inym jest pomysł "zakazu odsprzedaży" !
    > Tego co kupiłeś *z tymi samymi warunkami* na których kupiłeś...

    Ale co znaczy te same? Przecież warunki mogą być negocjowane. ,,Ty, Gotfryt,
    jeżeś dobry ślązok, więc jo ci sprzedom za dycha. Bier. Ino pamiętej, że
    jak tym pierzyńskim warszawiokom to odsprzedosz, to ci jaja urwa''.
    Albo ,,ty u nos kupujesz dużo, więc Ci sprzedom taniej.'' I tak samo są
    negocjowane warunki OEM: ,,kupujesz u nos sprzęt, jesteś klient jak trza,
    więc ci sprzedom taniej ta wersja.''. A ty se sprzęt zostawiasz, a wersję
    sprzedajesz dalej tym, co nie zasłużyli na promocję.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)