  • Data: 2004-05-21 08:56:31
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 May 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia nie 9. maja 2004 18:20 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane chester:
    [...]
    >+ >> Blokada techniczna kul, blokada licencyjna be?
    >+ >
    >+ > Ja to widzę właśnie tak.
    >+ > blokada techniczna to tylko mój problem, i jeśli uda mi się ją obejść,
    >+ > to mogę sobie robić wtedy to, co chcę.
    >+
    >+ Czyli dopuszczasz crackowanie programów?

    Jakie crackowanie ?? :)
    +++
    Art. 75. [...]
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    [...]
    3) zwielokrotnianie kodu lub tłumaczenie jego formy w rozumieniu art.
    74 ust. 4 pkt 1 i 2, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania informacji
    koniecznych do osišgnięcia współdziałania niezależnie stworzonego programu
    komputerowego z innymi programami komputerowymi, o ile zostanš spełnione
    następujšce warunki:
    a) czynnoœci te dokonywane sš przez licencjobiorcę lub innš osobę
    uprawnionš do korzystania z egzemplarza programu komputerowego bšdŸ przez
    innš osobę działajšcš na ich rzecz,
    b) informacje niezbędne do osišgnięcia współdziałania nie były
    uprzednio łatwo dostępne dla osób, o których mowa pod lit. a),
    c) czynnoœci te odnoszš się do tych częœci oryginalnego programu
    komputerowego, które sš niezbędne do osišgnięcia współdziałania.
    [...]
    ---

    Trudno zinterpretować mi zapis art. 77[1] o "domaganiu się zniszczenia
    [...] środków technicznych [...] których jedynym przeznaczeniem jest
    ułatwianie niedozwolonego usuwania lub obchodzenia technicznych
    zabezpieczeń programu."

    Jeśli zabezpieczenie działa gdzieś przeciw DOZWOLONEMU używaniu
    programu to IMHO 77[1] nie powinien dotyczyć prawa do zdjęcia
    tejże blokady.

    Ale to też "wychodzi poza temat", w których zdaje się chodziło
    o prawo do sprzedaży programu "z takimi warunkami jak był kupiony" :)

    pozdrowienia, Gotfryd