    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Date: Fri, 21 May 2004 10:35:54 +0200

    On Sat, 8 May 2004, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:
    >+
    >+ >>+ Też chcesz skarżyć producentów TV, żeby dawali uniwersalny
    >+ >>+ soft, bo przecie jest to
    >+ >>+ Twoje i możesz chcieć przenieść z Samsunga na Sony.
    >+ >
    >+ > Ależ nie. Ja sobie tylko nie życzę żeby mi jeden z drugim pisał
    >+ > że egzemplarza programu z Samsunga nie wolno mi skopiować
    >+ > na Sony :> To ze telwizor/CD/wieża "stanie" to MOJA sprawa.
    >+
    >+ Czyli gdyby MS wprowadził blokadę techniczną i OEM by nie działał nigdzie

    Dopóki by mi ktoś nie twierdził że to jest "klucz" którego NIE WOLNO
    mi złamać - to tak.
    [...]
    >+ Blokada techniczna kul, blokada licencyjna be?

    Nie umiesz czytać ?
    "Trudność techniczna" to moja sprawa.
    ZAKAZ PRAWNY - to już NIE "moja sprawa", bo zmusza mnie do łamania
    przepisów. Jeśli producent drukarki utrudnia jak może użytkownikowi
    korzystanie z "obcych" atramentow to jest jest to sprawa między
    nimi. Jak producent drukarki będzie miał w ręku narzędzie żeby
    użytkowanika lejącego inny atrament do drukatki wsadzić za kratki
    to ja będę przeciw :>

    >+ >>+ > Ale JUŻ SPRZEDANYCH wgzemplarzy... no coś mi się nie widzi. Po
    >+ >>+ > prostu one już nie są "ich" i tyle.
    >+ >>+
    >+ >>+ No a co powiesz o tańszych wersjach okresowych?
    >+ > Nic :) Czy ja coś miałem do "wersji okresowych" ?
    >+
    >+ No też po powiedzmy roku nie wolno ich używać. A przecież zgodnie z
    >+ zasadą ,,kupiłem, to moje i mogę robić, co mi się chce'' powinieneś się
    >+ domagać aby móc dalej po roku używać.

    O nie. Ja nigdy nie twierdziłem że nie wolno sprzedawać programu
    z *żadnym* zastrzeżeniem ! Mam tylko co nieco przeciw pomysłowi żeby
    owego programu razem z *takim samym* zastrzeżeniem nie odsprzedawać :)
    Dokładniej: przyznaję się bez bicia że w dyskusji lekko się rozpędziłem
    i niepotrzebnie do kwestii "odsprzedaży egzemplarza" wpuściłem się
    w zastrzeżenia co do "innych ograniczeń".
    Przemyślałem i uznaję że nie będę się czepiał m.in. wersji edukacyjnych
    i "nie do użytku komercyjnego" :), masz rację że primo mają zalety
    a secundo że ... że w końcu można tak określić "pole eksploatacji",
    jako że katalog tychże jest otwarty. Mój błąd.
    Krótko mówiąc - pomijając "rozmycie" w dyskusji wniesione uwagami
    ubocznymi :], czym inym jest pomysł "zakazu odsprzedaży" !
    Tego co kupiłeś *z tymi samymi warunkami* na których kupiłeś...

    pozdrowienia, Gotfryd