  • 11. Data: 2004-04-23 16:49:20
    Temat: Re: Oprogramowanie na licencji GPL w firmie
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    b...@t...net.pl news:c6ajsu$qvh$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Informatycy u mnie w firmie przekonuja
    > mnie, ze ten soft, ktory mam na kompie na licencji GPL jest nielegalny,
    > bo instalacje sciagnalem z netu i nie mam nosnika.

    Dupy, nie informatycy.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 12. Data: 2004-04-24 06:19:47
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    23 Apr 2004 16:49:20 GMT, na pl.soc.prawo, Rafal 'Raf256' Maj napisał(a):

    > b...@t...net.pl news:c6ajsu$qvh$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Dupy, nie informatycy.

    To fakt.
    W każdym programie jest licencja i jeżeli ona określa, że jest to GPL,
    Freeware ( bez ograniczeń do zastosowań komercyjnych ) itp. to żaden nośnik
    nie jest potrzebny.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 13. Data: 2004-04-26 11:24:50
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Borszczuk wrote:

    > Co to za firma ktora zatrudnia kretynow nierozumiejacych czytanego
    > tekstu i to jeszcze na wyzsze stanowiska techniczne?

    Tak przy okazji w Niedziele pomyslalem sobie, ze JEST mozliwa sytuacja,
    ze to oprogramowanie jest tam nielegalnie.

    Jesli pracodawca NIE WYRAZA zgody, na jego zainstalowanie przez pracowinka.

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-04-26 11:58:51
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : >> Informatycy u mnie w firmie przekonuja mnie, ze ten soft, ktory mam
    : >> na kompie na licencji GPL jest nielegalny,
    : >
    :
[...]

    to oprogramowanie nadal jest legalne, tylko jest zlamany regulamin
    wewnetrzny.

  • 15. Data: 2004-04-26 12:43:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wycinamy wrote:

    [...]

> [...]
    > pracowinka.
    >

    > to oprogramowanie nadal jest legalne, tylko jest zlamany regulamin

    Tak... Ale znamy tylko relacje jednej storny...

    Oprogramowanie jest LEGALNE ale czy
    jest "legalnie zainstalowane" ?

    Mysle, ze jesli pracownik zainstaluje cos, co mu pracodawca wyraznie
    zabrania wprost albo niewprost (wszystko czego nie
    zainstaluja informatycy) to jest to nielegalnie zainstalowane...

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-04-26 13:55:31
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : :
    : Tak... Ale znamy tylko relacje jednej storny...

    z tego posta mozna wywnioskowac (zrodla) ze chodzi bardziej o legalnosc gdy
    dojdzie do kontroli np US
    a w tym przypdaku moga ich pocalowac.

    :
    : Oprogramowanie jest LEGALNE ale czy
    : jest "legalnie zainstalowane" ?

    On pytal czy jest legalne.

    :
    : Mysle, ze jesli pracownik zainstaluje cos, co mu pracodawca wyraznie
    : zabrania wprost albo niewprost (wszystko czego nie
    : zainstaluja informatycy) to jest to nielegalnie zainstalowane...

    hmm,

    wydaje mi sie ze jednak nie o to mu chodzilo :)

    :
    : Boguslaw

    Przemek

  • 17. Data: 2004-04-26 21:30:41
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    bosz wrote:

    > Tak przy okazji w Niedziele pomyslalem sobie, ze JEST mozliwa sytuacja,
    > ze to oprogramowanie jest tam nielegalnie.

    Jest tam nielegalnie, ale jest legalne. I takia np. kontrola BSA nic nie
    ma tu do gadania bo to sa ustalenia wewnetrzne firmy (typu nie wolno
    przychodzic w zielonych krawatach).

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 18. Data: 2004-04-27 06:58:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Borszczuk napisał:

    > Jest tam nielegalnie, ale jest legalne. I takia np. kontrola BSA nic nie
    > ma tu do gadania bo to sa ustalenia wewnetrzne firmy (typu nie wolno
    > przychodzic w zielonych krawatach).

    Nie ma czegos takiego jak "kontrola BSA".
    BSA nie ma żadnych uprawnień do kontrolowania kogokolwiek. Może co
    najwyżej powiadomic policje o podejrzeniu przetsępstwa i często jest
    przez tą police "zapraszana" na kontrole w charaktrze "eksperta".
    No i wyniki kontroli czy tez raczej rewizji moga jej posłużyć w procesie
    sądowym. I to tyle.

    Poza tym, jakby ktos zapomniał, BSA generalnie nie ma nic do
    oprogramowania o ile producent tegoż im nie zapłaci. BSA to organizacja
    komercyjna zrzeszająca producentów którzy jej za ochronę swoich
    interesów płaca cęzką kasę. Dlatego BSA wytoczy komus sprawę o
    nielegalne używanie programów np. M$ czy Symantec, ale nie o nielegalne
    używanie programu do faktur firmy Ziutek i Szwagier. Chyba że firme
    Ziutek i Szwagier stać żeby opłacic haracz BSA.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2004-04-27 08:35:30
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Maddy wrote:

    > Nie ma czegos takiego jak "kontrola BSA".

    Przeciez wiadomo o co mi chodzi, wiec nie trzeba elaboratow.

  • 20. Data: 2004-04-27 08:52:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Przeciez wiadomo o co mi chodzi, wiec nie trzeba elaboratow.

    Biorąc pod uwage fakt że obrzymia rzesza ludzi (jednak wększośc ludzi w
    Polsce ma stosunkowo małe pojęcie o programach i prawa jakimi sie
    rządzą) jest przekonana, że BSA to jakaś międzynarodowa policja jak
    Interpol, że ma prawo wejśc i sprawdzić i że sprawdza wszystko co
    popadnie, istnieje duże prawdopodobieństwo że nie wiadomo o co Ci chodzi
    by default.
    Może wiesz o czym mówisz, ale nie potrafisz (lub ci się nie chce..
    lenistwo?) tego poprawnie nazwać.
    Z takich właśnie skrotów myślowoych rodzą sie legedy o grasującym po
    mieście BSA ktore łapie i rewiduje jak leci.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl