    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie freeware / shareware
    Date: Fri, 7 Mar 2003 13:46:20 +0100

    news:hr9e6vcio01nt416pgvv7prhg0touuefk0@4ax.com...

    > Na szczęście czasy barbarzyńskie mijają.

    Widze, ze lubi siepan ze mna spierac..
    To wlasnie "neobarbarzynstwo" - nalozenie na panstwo obowiazku
    pilnowania, by widzimisie autora bylo respektowane...

    > I tak samo jak rolnik ma
    > prawo do decydowania o wychodowanej przez siebie marchewce,

    Otoz nie ma.
    Gdy sprzeda marchewke - moge ja sobie polozyc, by zgnila, lub zrobic surowke
    i zjesc..

    Rolnikowi nic do tego..

    > tak autor
    > dzieła powinien mieć możliwość decycydowania o nim.

    Co do tego sie zgodze. Powinien miec TYLE SAMO dog adania, co rolnik o
    marchewce.

    > Ludziom się
    > wydaje, że taki pisarz czy programista siada, robi <pierd> i już jest
    > dzieło.

    Mnie to NIE OBCHODZI co robi taki "szanowny autor". To jego zmartwienie.

    Jak ktos mu UKRADNIE (doslownie a nie w mysl panujacej nowomowy)
    kod programu, to bede wraz a autorem domagal sie, by policja ukarla sprawce.
    Ale gdy chce upublicznic "dzielo" to jest juz JEGO PTROBLEM jak wziac za to
    pieniadze.

    > <Pan Szostak mode>
    > </Pan Szostak mode>

    I slusznie...

    > Jakże to zdanie idealnie pasuje mi do charakterystyki Pana sylwetki.

    Natomiast powyzsze znakomicie charakteryzuje Panska.
    Zabrako argumentow, atakujemy adwersarza.

    > Rozumiem, ze również Szanownemu Panu będzie odpowiadało, jeżeli
    > przyjadę do kiosku Szanowego Pana, wp***lę Pana żonie/pracownikom i
    > zabiorę Pana dobra, a prawo na to odpowie ,,Złodzieje i bandyci byli
    > przez tysiące lat. I bardzo dobrze. To sprawa Szanownego Pana co
    > zrobic, żeby wyżyć''

    No ma Pan istotnie problemy z rozroznieniem ataku na osobe
    i nie respektowania jej widzimisie..

    > Łatwość kradzieży dóbr intelektualnych oraz cwaniackie,
    > pokomunistyczne postawy jak Pana, popierane przez część społeczeństwa
    > oraz monopolistów sprawiają, że dobra intelektualne kradną nawet
    > księża.

    Pomijajac inwektywy ktore swiadcza jedynie o Panu
    pragne stwierdzic, ze nie odpowiadam za to, co robia ksieza.

    > Uważam, że takie postawy należy tępić z całą surowością i
    > edukować młodzież, że ukradzione oprogramowanie jest tak naganne i
    > niewłaściwe jak kradzież innych, bardziej materialnych dóbr.

    Pan MA PRAWO propagowac nowomowe i wmawiac biednym dziecviom,
    ze nie respektowanie "widzimisie" autora to kradzez "praw".
    No coz - zyjemy w wolnym kraju.

    A o tym, ze ma pan problemy ze zrozumieniem czym jest PATENT
    poczytac Pan moze w odpowedzi na nastepnypanski list.

    > Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    > (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zwyczajny inzynier syn chlopa

    Boguslaw Szostak