  • Data: 2004-03-17 20:30:55
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Jakieś argumenty? Przedstawiono Panu ofertę i pan ją zaakceptował.
    > Czego jeszcze trzeba by umowa wiązała?

    Nikt mi nie przedstawiał oferty. Kupiłem program i go instaluję.
    Zwisają mi kompletnie brednie pisane przez prawników M$, obowiązuje
    mnie Ustawa.

    > Nawet jeśli producent nie zawarł z nim umowy sprzedazy egzemplarza programu?

    Jeżeli mam w ręku egzemplarz programu to albo dostałem go albo go
    kupiłem albo znalazłem albo ukradłem.

    Jeżeli masz płytę z muzyką w ręku to jest to Twój egzemplarz czy nie
    jest bo nie masz umowy sprzedaży?

    > A z czego to wynika?

    Z Ustawy. Albo jest piratem lub ma wersję od sąsiada.

    > Niestety tak jest.

    Na szczęście tak jest. M$ sprzedaje choć bardzo bardzo by chciał oszukać
    - i póki co wielu mu się udaje - że tylko udziela licencji.

    > I jeżeli chcemy zainstalowac program musimy się na to
    > zgodzić.

    Nie. Bo Ustawa jest nadrzędna, a ona daje nam konkretne prawa.
    Odbiorcy nie są niewolnikami twórców.

    > Albo zapłacić więcej i kupić egzemplarz programu, a nie tylko prawo
    > do uzywania.

    Nie ma czegoś takiego jak prawo do używania chyba, że mówisz o najmie
    lub dzierżawie.

    > Nawet jeśli MS mu go nie sprzedał?

    To niby skąd mam ten egzempalrz w ręku? Ukradłem go?

    > Język prawniczy ma to do siebie, że niektóre pojęcia są w nim wieloznaczne.

    Sęk w tym, że jest istotna różnica między "używaniem utworu" a
    "korzystaniem z utworu".

    > Nie formuuję żadnych ocen. Odwołuje się tylko do powszechnej na tej grupie
    > opinii na temat Pańskiej osoby.

    Mówisz, że powszechna? A ile osób z grupy dało Ci mandat do
    wypowiedzenia się za nich ? A może robiłeś statystyczne badania i dalyl
    Ci powody do takiego stwierdzenia ?

    > A konkretnie jednej ustawy i jednego orzeczenia, wydanego zresztą w sprawie
    > podatkowej. A nadto zapomniał Pan, że orzeczenia sądów, takze SN i NSA nie
    > są w tym kraju źródłem prawa i wiazą tylko w tej konkretnej sprawie w której
    > zostały wydane. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie by w podobnej sprawie
    > inny skład NSA wydał zupełnie inny wyrok .

    Stoi. Zgadnij dlaczego.
    I nie chodzi o to, że u nas nie ma precedensów. Chodzi o to, że sąd ten
    - czyli niezależna instytucja - zebrał opinie biegłych i wydał wyrok.
    Konkretny. Jeżeli ktoś się łudzi, że inne wyroki by się różniły to...
    niech łudzi się dalej.

    pozdrawiam
    Arek

    --