eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOprogramowanie OEM z Allegro.pl › Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
  • Data: 2004-03-17 23:18:40
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: Artur <a...@u...roznosci.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    > -----Original Message-----
    > From: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl
    > [mailto:d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl] On Behalf Of Arek
    > Posted At: Wednesday, March 17, 2004 9:31 PM
    > Posted To: prawo
    > Conversation: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    > Subject: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    >
    > > Nie formuuję żadnych ocen. Odwołuje się tylko do
    > powszechnej na tej grupie
    > > opinii na temat Pańskiej osoby.
    >
    > Mówisz, że powszechna? A ile osób z grupy dało Ci mandat do
    > wypowiedzenia się za nich ? A może robiłeś statystyczne
    > badania i dalyl
    > Ci powody do takiego stwierdzenia ?

    Ja zrobilem Arnoldzie. I czekalem na to twoje sakramentalne pytanie
    zacierajac łapki.
    Otoz sprawa wyglada tak, iz przenanalizowalem wszystkie wypowiedzi jakie
    dostepne sa w archiwum Google oraz moim wlasnym, pochodzace z grup:
    pl.soc.prawo, pl.rec.film, pl.comp.grafika.grafika3d, pl.soc.seks i
    pl.news.admin.
    Pominalem epizod z grupy o stronach www (sprawa STI).
    Zalozenia do badania byly nastepujace:
    - okreslic probe - stalych bywalcow kazdej z grup (kryterium co najmniej
    srednio 20 wystapien danej osoby w ciagu miesiaca na danej grupie w
    okresie 12 miesiecy)
    - co badamy? Badamy zabarwienie wypowiedzi na temat Arnolda B. (wiadomo
    o kogo chodzi http://www.raf256.com/arnold). Przy czym aby wyeliminowac
    mozliwosc wystapienia bledow interpretacji materialu badawczego,
    eliminujemy wypowiedzi wulgarne, zabarwione ironia i z
    podtekstami/aluzjami.
    - Posty spelniajace warunki badania zostaly poddane szczegolowej
    analizie w celu stworzenia grup/kategorii, do ktorych mozna je
    przyporzadkowac.

    Ze wzgledu na specyfike grupy badawczej - usenet w opisie ostatecznych
    wynikow badan, poslugiwac sie bedziemy wartosciami procentowymi.

    Wynikiem analizy sa nastepujace kategorie:
    - wypowiedzi jednoznacznie negatywne w odniesieniu do teresci
    prezentowanej przez Arnolda
    - wypowiedzi jednoznacznie pozytywne w odniesieniu jak wyzej
    - wypowiedzi neutralne.

    W kazdej z grup dokonano przyporzadkowania wypowiedzi do autora celem
    analizy zmian nastawienia uzytkownikow do Arnolda B. w czasie.

    Wyniki sa nastepujace (podzial na rodzaje wypowiedzi):

    1. Wypowiedzi jednoznacznie negatywne: 76.38%
    2. Wypowiedzi jednoznacznie pozytywne: 18.08%
    3. Wypowiedzi neutralne: 5.54%

    Znacznie ciekawsze sa wyniki zmiennosci nastawienia uzytkownikow w
    czasie:
    1. Jedynie 0.15% uzytkownikow zmienilo swoje nastawienie z negatywnego
    na pozytywne
    2. 62.46% z uzytkownikow wypowiadajacych sie pozytywnie, zmienilo swoje
    nastawienie na zdecydowanie negatywne.
    3. Watpliwosci nie pozostawia kierunek zmian stosunku uzytkownikow
    wypowiadajacych sie pierwotnie neutralnie - ponad 90% (94.63%)
    uzytkownikow zmienilo wypowiedzi na negatywne.


    Powstrzymam sie od komentowania wynikow tych badan, choc musze
    podziekowac wielu osobom, ktore swoja praca oraz doswiadczeniem sluzyly
    wskazowkami podczas prowadzenia badan. Szczegolne podziekowania dla
    Katedry Metod i Technik Badań Społecznych z pewnego polskiego
    uniwersytetu w centrum kraju. Dziekuje rowniez ochotnikom, ktorzy
    podjeli sie za "przyslowiowe piwo" lektury dostarczonego materialu
    badawczego.

    Tak jak napisalem wczesniej - komentarz kazdy dopisze sobie sam lecz
    niech juz Arni wiecej nie zadaje pytan jak w cytacie wyzej.

    A.

    PS. Na wszelki wypadek umieszczam ten post na grupach, z ktorych
    pochodzil material do badan.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1