  • Data: 2004-03-17 14:13:30
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Rozważam tylko pewne możliwe warianty. W nadziei, że KOMPETENTNE osoby
    > podejmą ze mną merytoryczną dyskusję na ten temat.

    Ale po kiego grzyba!? Zachowujesz się jak uczeń stojący przy tablicy,
    nie dowierzający wzorowi 2+2=4, i próbujący udowadniać, że jakby
    przyjać, że jedna z dwójek nie będzie 2 tylko czymś innym to może nie
    wyjdzie 4.

    > Ciekawe. Bo ja tego w KK nie mogę znaleźć. Karalne jest bowiem uzyskanie
    > programu komputerowego - a nie jego posiadanie.

    Masz rację, że nie posiadda, dokładnie to jest "przyjmuje":

    Art. 291.
    § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga
    do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    Art. 292.
    § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
    powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
    lub pomaga do jej ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Art. 293.
    § 1. Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do programu
    komputerowego.

    > Skoro microsoft twierdzi, ze nie przenosi własności egzemplarza
    > programu to co w takim razie jest na płycie?

    Egzemplarz programu.

    > Jakieś konkretne argumenty przeciwko mojej tezie?

    Oczywiście, że dysponuje egzemplarzem bo samą licencję jak by używał? :)

    > Czyli twierdzi pan, że ośwaidczenie "akceptuję warunki umowy" które trzeba
    > zlozyć przy instalacji programu nie ma żadnego znaczenia prawnego.

    Akceptacja warunków umowy przez kliknięcie? Pierwszy raz słyszę.
    Gdzie taka ustawa?

    > Niestety Panie Arnoldzie. To jest umowa i wiąże ona osobę,

    Sam podałeś co to jest umowa i to nie jest umową bo ja nie składałem
    takiego samego oświadczenia woli. Podawałem Ci też przykład, że
    oświadczenie woli "Od jutra staję się Twoim niewolnikiem" jest
    nieskuteczne mimo swobody umów.

    pozdrawiam
    Arek

    --