    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Date: Wed, 17 Mar 2004 14:30:55 +0000 (UTC)

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> napisał:
    > I zapewniam Pana, że bardzo dobrze wiem co to jest umowa - są to dwa zgodnee
    > oświadczenia woli mające na celu dokonanie dwustronnej czynności prawnej.
    > Nie ukrywam, że ciekaw natomiast jestem Pańskiej definicji.

    Chwileczkę... Czyli załóżmy taką sytuację:
    1) Kupuję komputer z zainstalowanym Windows XP OEM, np. w MediaMarkt
    2) W domu uruchamiam go i mam możliwość zapoznać się z "licencją" OEM
    3) Stwierdzam, że umowa ta mi nie odpowiada

    Jakie mam możliwości? Usunąć Windows z dysku? No dobrze, ale zapłaciłem
    za możliwość używania tego programu (komputer bez systemu jest tańszy).
    Czyli chciałbym go zwrócić. Nie mogę go jednak zwrócić bez części,
    do której był przypisany. Muszę więc zwrócić razem z tą częścią, lub też
    cały zestaw. Ale nawet gdybym to chciał zrobić, to sklep się nie zgadza,
    gdyż według niego nie kwalifikuje się to pod niezgodność towaru z umową.

    Więc jak?

    Pozdrawiam,
    Gerard