    Subject: Re: Odzyskanie wydatków
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Sonn <x...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 30 Jul 2016 19:58:50 +0200

    W dniu 2016-07-29 o 22:07, cef pisze:

    > Akurat osoba poszkodowana nie nadaje się specjalnie
    > do pisania czy spędzania czasu w sądzie.
    > Zapewne nic nie zrobi. Dlatego pytam czy jest szansa na zasądzenie
    > czegoś automatycznie (jak w moim opisanym przypadku)

    "Automatycznie" nic się nie dzieje w tej kwestii. Pisz wniosek i nie
    truj d.... Wystarczy że po prostu napiszesz, że "domagasz się
    naprawienia szkody w wysokości...". Nie jesteś prawnikiem więc nikt od
    ciebie nie będzie wymagał specjalistycznych sformułowań czy formy.

    Na rozprawę jako pokrzywdzony/świadek i tak będziesz musiał iść. Chyba
    że oskarżony dobrowolnie podda się karze, ale wtedy jeśli nie złożysz
    wniosku o naprawienie szkody przed skierowaniem wniosku o jego skazanie
    bez rozprawy, to najprawdopodobniej dostaniesz figę z makiem.

    Powiem tak: jeżeli chcesz cokolwiek odzyskać - składaj wniosek. Jeśli
    tego nie zrobisz to miej pretensje tylko do siebie, a nie wypisuj potem
    żalów i pierdół że sędzia wziął łapówkę.

    --
    Sonn