    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwolanie zabezpieczenia - problem
    Date: Sat, 14 Aug 2004 19:19:34 +0200
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    użytkownik m...@p...onet.pl napisał(a):

    > Tylko ze sad przyslal postanowienie o umorzeniu wlasnie z samym nowym numerem
    > (niedawno, bo stare sprzed lat gdzies przepadlo) a pani z sekretariatu
    > twierdzi ze na pewno na wydanym postanowieniu jest kropka w kropke to co na
    > oryginale przechowywanym w aktach sprawy i skoro nie ma starej sygnatury, to
    > widocznie nigdy nie bylo (nie wiem czy dobrze rozumuje, ale zakladam ze z
    > postanowieniami jest analogicznie jak z wyrokami albo aktami notarialnymi -
    > oryginaly przechowywane sa "u zrodla", a wydaje sie tylko odpisy).
> [...]

    Nie do końca rozumiem. Postępowanie toczyło się pod sygnaturą A, zapadło
    postanowienie o zabezpieczeniu. Potem zmieniono sygnaturę z powodu zmiany
    organizacyjnej i pod nowym numerem - B- wydano postanowienie o umorzeniu
    postępowania? Więc pani z sekretariatu ma rację nie ma postanowienia o umorzeniu
    z sygnaturą A.
    Toż ten prawnik ze spółdzielni to jakiś idiota. Cały czas to jedna sprawa.
    Jak mu przemówić do rozumu? Dwa sposoby:
    1. można spróbować uzyskać pismo z sądu o tym, że z dniem takim i takim z powodu
    takiego zmieniono sygnaturę akt z A na B plus postanowienie o umorzeniu
    postępowania. Nie słuchać Pani z sekretariatu iż nie wydaje się takich
    zaświadczeń tylko pisać do Prezesa Sądu, ewentualnie do Przewodniczącego
    Wydziału. Prezes sądu musi w trybie administracyjnym udzielić odpowiedzi, w
    której zapewne będzie pożądana informacja.
    2. wystąpić z powództwem przeciwko spółdzielni o ustalenie iż zabezpieczenie
    wygasło. Wyrok zapewne będzie oddalający z uwagi na brak interesu prawnego, ale:
    a) prawnik ze spółdzielni się zestresuje i zastanowi;
    b) będzie uzasadnienie sądu z którego zapewne będzie wynikać iż zabpeiczenie
    wygasło w związku z umorzeniem postępowania.

    --
    JOHNSON :)