  • Data: 2004-08-15 08:51:35
    Temat: Re: Odwolanie zabezpieczenia - problem
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Sue napisał(a):

    > A czy takie pismo do prezesa albo przewodniczacego może wystosowac tylko
    > osoba która była strona w sprawie (babcia), czy tez dowolna osoba majaca
    > interes prawny w uzyskaniu odpowiedzi (wnuczka)?
    > W pierwszym przypadku, jeszcze dodatkowe pytanie: czy można ustanowic kogos
    > pelnomocnikiem w sprawie która dawno zostala umorzona (chodzi o to ze babcia
    > mieszka za granica i zalatwianie tych wszystkich spraw jest troche
    > klopotliwe)?

    Pisać może każdy kto umie ;), lecz strona w sprawie otrzyma odpowiedź bardziej
    konkretną. Pełnomocnika można ustanowić zawsze, ale oczywście z ograniczeniem
    wynikającym z art. 87 kpc. (wnuczka może być pełnomocnikiem, ale wtedy trzeba
    załączyć akty stanu cywilnego udowadniające pokrewieństwo).

    > A dlaczego brak interesu prawnego? A chec zbycia prawa do lokalu? Wyjasnij
    > prosze, bo nie jest to dla mnie jasne dlaczego widzisz brak interesu prawnego.

    O interesie prawnym możemy mówić tylko wtedy gdy obiektywnie strona nie może
    skorzystać z innej środka prawnego który umożliwi ochronę jej interesu. W stanie
    faktycznym orzeczenie ustalające nie jest konieczne, gdyż sąd umorzył
    postępowanie co zgodnie z art. 744 kpc powoduje z mocy prawa upadek
    zabezpieczenia, a więc strona dysponuje już orzeczeniem sądowym stwierdzającym
    de facto upadek zabezpieczenia. Nie jest interesem prawnym brak rozumu
    pełnomocnika spółdzielni czy też konieczność uzyskania określonych dowodów.
    Ale to wszystko co napisałem sąd winien napisać w uzasadnieniu orzeczenia
    oddalającego powództwo, a to już chyba przekona tego "prawnika" ze spółdzielni.

    Osobiście polecam jednak drogę numer 1, jak tańszą, szybszą i łatwiejszą.

    --
    JOHNSON :)