  • 1. Data: 2009-07-29 22:20:37
    Temat: Odwołanie imprezy turystycznej - niecałe 3 dni przed wyjazdem ??
    Od: "WM" <s...@A...pl>

    Witam !

    Była fajna wyczieczka objazdowa do Turcji, organizator Biuro Atena z
    Oświęcimia.
    Zamówiona, zapłacona daaawno. Impreza potwierdzona. Wielokrotnie
    potwierdzane ze wszystko ok i na pewno sie odbedzie,
    ostatnio nawet dzwonilem kilka dni temu i Pani z usmiechem ze tak wszytsko
    OK.
    Dzisiaj popodludniu, niecale 3 dni przed wyjazdem Pani beztrosko dzwoni ze
    sorry ale impreza sie nie odbedzie, "Turek podniosl nam ceny 100 %",
    "powienien sie Pan cieszyc ze w ogole dzwonie a nie oszukuje jak biuro
    Kopernik ze przyjezdzacie na miejsce i nie ma hotelu", no generalnie Pani
    nie wie z czym mam problem, ze koszty, ze urlopy, ze nic na szybko nie
    znajde w tej cenie w srodku sezonu - nie mowiac o nerwach i nastawieniu
    kilku osob, sa to mierzalne i niemale koszty ... Pytam co oferuje w zamian -
    NIC
    Maja zapis w "regulaminie", ktorego nie podpisywalem ale na umowie
    zgloszeniu jest parafka ze z regulaminem sie zapoznalem zapis " BIURO
    zastrzega sobie prawo odwolania imprezy z przyczyn od siebie niezaleznych
    (decyzje wladz panstwowych, dzialanie sily wyzszej, strajki, brak mozliwosci
    zapewnienia bezpieczenstwa uczestnikom wyjazdu, brak wyaganego minimum
    uczestnikow) bez ponoszenia kosztow - nie pozniej niz 72 godziny przed
    rozpoczeciem imprezy. O odwołaniu imprezy Biuro powiadamia uczestnika w
    formie pisemnej. W takiej sytuacji uczestnik moze zadac zaoferowania innej
    imprezy lub pelnej wplaty. Uczestnikowi nie przysluguje z tego tytulu zadne
    odszkodowanie."

    Koniec cytatu :) Co mozna w tej sytaucji zrobic ? Czy takie zapisy sa zgodne
    z prawem ? wertuje ustawe o uslugach turystycznych i chyba nie bardzo :)

    Pozatym nawet jakby to nie zostala zachowana forma pisemna ani nawet ten
    dziwny termin 72 godziny ...

    Co mozna zrobic w tej sytaucji ? Rzecznik Praw Konsumenta cos pomoze ?;-)

    Miał ktos podobny problem ?:) Wolalbym inne porownywalne swiadczenie w tej
    cenie a nie zwrot pieniedzy bo w srodku sezonu niczego nie kupi w tej cenie
    i terminie, pozatym wziety urlop ....
    Jakie pismo (reklamacja?) i w jakim terminie najlepiej napisac do biura w
    celu ewentualnego odszkodowania za poniesione straty ... i czy istnieje
    jakas szansa na zalatwienia tego bez sadow czy to jedyna mozliwosc ?

    pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2009-07-30 07:44:40
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 00:20:37 +0200, WM napisał(a):

    > Koniec cytatu :) Co mozna w tej sytaucji zrobic ? Czy takie zapisy sa zgodne
    > z prawem ? wertuje ustawe o uslugach turystycznych i chyba nie bardzo :)

    Ściągnij sobie rejestr klauzul niedozwolonych i tam poszukaj (widziałem tam
    co najmniej dwie podobne klauzule). Potem zajrzyj do KC.
    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedo
    zwolone_klauzule/rejestr_klauzul_niedozwolonych/
    (link może się połamać)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2009-07-30 09:34:03
    Od: kuba <j...@g...com>

    WM pisze:

> [...]
    > z prawem ? wertuje ustawe o uslugach turystycznych i chyba nie bardzo :)

    Po pierwsze, fakt, że Turek podniósł im ceny, ma się nijak do tej
    klauzuli, którą zacytowałeś.

    --
    kuba

  • 4. Data: 2009-07-30 10:42:50
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > formie pisemnej. W takiej sytuacji uczestnik moze zadac zaoferowania innej
    > imprezy lub pelnej wplaty. Uczestnikowi nie przysluguje z tego tytulu

    Hmm, ale w wyminionych przyczynach, nie ma tej twojej przyczyny.
    Bo przecież, to nie jest siła wyższa, tylko błednie, źle ustwaione umowy z
    Turkami.
    Na oko to już ich problem.
    Może zgłosziś do Urzędy Marszałkowskiego, że biuro ma probelmy, niech
    zarządzą kontrolę?
    Tutaj masz informacje o tym biurze
    http://www.turystyka.gov.pl/CRZ.aspx, a tuaj masz jakis artykuł o innym
    biurze, ale sytuacja jest analogiczna.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/18228,umowa_z_
    biurem_podrozy_odwolanie_wycieczki_bez_odszkodowania
    .html

    Pozdrawiam Michal

  • 5. Data: 2009-07-30 13:29:21
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 30 Lip, 00:20, "WM" <s...@A...pl> wrote:

    > imprezy lub pelnej wplaty. Uczestnikowi nie przysluguje z tego tytulu zadne
    > odszkodowanie."

    ROTFL :DDDD Mogli jeszcze napisac, ze nie przysluguje zwrot pieniedzy,
    hehe:)))

  • 6. Data: 2009-07-30 23:15:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WM" <s...@A...pl> napisał w wiadomości

    Zmiana ceny przez podwykonawcę, to nie jest siłą wyższa, tylko ryzyko
    gospodarcze. Przede wszystkim - nic wcześniej nie mówiąc - zażądaj tego
    wypowiedzenia na piśmie. Najlepiej niech to uczynią na 72 godziny przed
    imprezą (ciekawe jak - ale przecież sami to w regulaminie wpisali).

    Potem można się zastanowić co dalej. Jeśli pojedziesz na inna podobną
    wycieczkę, to weź fakturę. moim zdaniem spokojnie różnica jest do wygrania
    przed sądem jako wykonanie zastępcze. Byle standard miejsce były podobne.
    może coś w last minute znajdziesz.