  • Data: 2004-07-13 10:24:01
    Temat: Re: Odszkodowanie od pracodawcy
    Od: Kasia<a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Drodzy grupowicze
    >
    > Sytuacja wygląda tak, że kilka miesięcy temu pracodawca powinien
    przywrócić
    > mnie do pracy. Sprawa jest obecnie w sądzie. Pytanie brzmi: czy
    mogę zażądać
    > odszkodowania za wszystkie te miesiące, które powinienem
    pracować. Czyli
    > około 5 miesięcy. A może wszystkie te miesiące plus przywrócenie
    do pracy. I
    > jeśli mam takie prawo to na jakiej podstawie mogę tego żądać.

    Jeżlei sad orzekl przywrócenie do pracy to nie przysługuje
    odszkodowanie a tzw. wynagrodzenie za czas pozostawania bez
    pracy.Jego wysokosc jest jednak ograniczona i wynosi - w wypadku
    nieuzasadnionego lub niezgodnego z prawem wypowiedzenia-nie
    wiecej niz za 2 miesiące, a gdy okres wypowiedzenia wynosil 3
    miesiace- nie wiecej niz za 1 miesiąc (art.47 k.p) Nie mozesz wiec
    otrzymać pełnej rekompensaty za czas pozostawania bez pracy czyli
    za te 5 miesiecy.

> [...]
    ważne. Np.
    > błędem jest, ze osoba odpowiedzialna za kadry napisała złą
    miejscowość na
    > wypowiedzeniu. Miasto, w którym nie pracowałem i nie ma nic
    wspólnego z moja
    > pracą ani z firmą. Drugie pytanie brzmi: Czy mogę poważyć ważność
    tego
    > wypowiedzenia przy okazji sprawy? Wypowiedzenie miało miejsce
    około rok
    > temu. I czy jak mogę to czy mam prawo żądać odszkodowania za
    cały ten okres,
    > który nie pracowałem? I na jakiej podstawie.

    Błędy formalne pisma i tzw. oczywiste omyłki zawsze można podnieść
    w toku sprawy, z tym nie powinno byc problemów...

    -> http://usenet.pomocprawna.info