  • 1. Data: 2004-07-13 09:09:32
    Temat: Odszkodowanie od pracodawcy
    Od: "Stefan Chrząszcz" <b...@p...onet.pl>

    Drodzy grupowicze

    Sytuacja wygląda tak, że kilka miesięcy temu pracodawca powinien przywrócić
    mnie do pracy. Sprawa jest obecnie w sądzie. Pytanie brzmi: czy mogę zażądać
    odszkodowania za wszystkie te miesiące, które powinienem pracować. Czyli
    około 5 miesięcy. A może wszystkie te miesiące plus przywrócenie do pracy. I
    jeśli mam takie prawo to na jakiej podstawie mogę tego żądać.

    Druga sprawa dotyczy mojego wypowiedzenia umowy (na czas nieokreślony).
    Popełniono tam błędy formalne, wcześniej nie było to dla mnie ważne. Np.
    błędem jest, ze osoba odpowiedzialna za kadry napisała złą miejscowość na
    wypowiedzeniu. Miasto, w którym nie pracowałem i nie ma nic wspólnego z moja
    pracą ani z firmą. Drugie pytanie brzmi: Czy mogę poważyć ważność tego
    wypowiedzenia przy okazji sprawy? Wypowiedzenie miało miejsce około rok
    temu. I czy jak mogę to czy mam prawo żądać odszkodowania za cały ten okres,
    który nie pracowałem? I na jakiej podstawie.

  • 2. Data: 2004-07-13 10:24:01
    Temat: Re: Odszkodowanie od pracodawcy
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    do pracy. I
    > jeśli mam takie prawo to na jakiej podstawie mogę tego żądać.

    Jeżlei sad orzekl przywrócenie do pracy to nie przysługuje
    odszkodowanie a tzw. wynagrodzenie za czas pozostawania bez
    pracy.Jego wysokosc jest jednak ograniczona i wynosi - w wypadku
    nieuzasadnionego lub niezgodnego z prawem wypowiedzenia-nie
    wiecej niz za 2 miesiące, a gdy okres wypowiedzenia wynosil 3
    miesiace- nie wiecej niz za 1 miesiąc (art.47 k.p) Nie mozesz wiec
    otrzymać pełnej rekompensaty za czas pozostawania bez pracy czyli
    za te 5 miesiecy.

> [...]
    > temu. I czy jak mogę to czy mam prawo żądać odszkodowania za
    cały ten okres,
    > który nie pracowałem? I na jakiej podstawie.

    Błędy formalne pisma i tzw. oczywiste omyłki zawsze można podnieść
    w toku sprawy, z tym nie powinno byc problemów...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-13 20:37:38
    Od: "Stefan Chrząszcz" <b...@p...onet.pl>

    Wypowiedziano mi umowę z przyczyn redukcja zatrudnienia. Problem w tym że w
    okresie krótszym niż rok przywrócono etat. Zatrudniono inną osobę odmawiarąc
    mi przywrócenia stosunku pracy.
    Napisałem wniosek o odszkodowanie (chyba powrót do pracy juz nie ma sensu).
    I własnie interesuje mnie jaką kwotę moge maksymalnie zażądać?

  • 4. Data: 2004-07-14 08:05:07
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "Stefan Chrząszcz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sensu).
    > I własnie interesuje mnie jaką kwotę moge maksymalnie zażądać?

    Odwołać się od tamtego wypowiedzenia zapewne już nie możesz, bo na pewno
    upłynął już termin do wniesienia powództwa - 2 tygodnie od dnia doręczenia
    pisma wypowiadającego umowę o pracę. Zresztą mogła być rzeczywista redukcja
    zatrudnienia, nawet w sytuacji gdy zakład zatrudnił w ciągu jednego roku
    osobę z tej samej grupy zawodowej. W takiej sytuacji nie masz żadnego
    roszczenia o odszkodowanie, lecz co najwyżej roszczenie o nawiązanie nowego
    stosunku pracy.

    --
    JOHNSON :)