    From: johnkelly <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Tue, 07 May 2002 19:09:05 +0200

    Depilator wrote:

    > To nieprawda. Nawet jak zobaczysz, ze obrabia sasiada, to mozesz do-
    > konac tzw. zatrzymania obywatelskiego (czy ujęcia - nie pamiętam) -
    > art. 243 kpk.

    I co z tego? W bodajrze Krakowie kilku dresow katowalo siedzacego w
    wozku niepelnosprawnego. Jakis facet pomogl mu sie obronic. Przyjechala
    policja, zgarnela wszystkich a obronce prokuratura usilowala oskarzyc o
    udzial w bojce :>. Gdyby nie nagonka prasowa to by pewnie gosciu jeszcze
    siedziec poszedl.

    > Pomijam tu oczywisty fakt istnienia kontratypu obrony koniecznej.
    >
    > Faktem jednak jest, że nie można go zastrzelić - miedzy zdrowiem i
    > życiem a mieniem istnienie zbyt duża (zdaniem naszych humanistycz-
    > nych wielce doktrynerów i ustawodawców) dysproporcja.

    Tylko szanowni doktrynerzy i ustawodawcy zapomnieli, ze napastnik nie ma
    wytatuowanego na czole napisu 'ja tylko po portfel i srebra rodzinne'.

    > Ja sie akurat z tym nie zgadzam - naruszenie porządku prawnego
    > powinno skutkować "wyjęciem spod prawa" czyli cofnięciem ochrony,
    > jaka ten porządek oferowal sprawcy. Ale ja to ja.

    Nie ty jeden. W normalniejszych krajach tak bywa. Na grupie dyskusyjnej
    news:pl.misc.militaria temat dostepu do broni jest walkowany od kilku
    miesiecy. Miedzy innymi z takim jednym doktrynerem.

    --
    Maciej 'John Kelly' Rozalski gg:1716136 mailto:j...@w...pl
    MG++ SG+ SD+ K p+ Z H-- D+ k- f SC++ T++ CP2020 L5K M:W W:M