eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta programu Subiekt GT za błędy po aktualizacji › Re: Odpowiedzialność producenta programu Subiekt GT za błędy po aktualizacji
  • Data: 2009-12-04 19:07:27
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta programu Subiekt GT za błędy po aktualizacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Dec 2009, Yarcioo wrote:

    > Środowisko testowe?

    Tak.

    > Firma pracuje na okrągło.

    "Na okrągło"?
    Znaczy jest w tych, które pracują 24x7 (niektórzy z rozpędu piszą
    24x7x367 ;))?

    No to ci właśnie mają środowiska testowe, a nawet dwa (to drugie
    nazywane "weryfikacją jakości" lub "zapewnieniem jakości").
    Oddzielne, na które "wpuszcza się" kopię danych produkcji,
    robi "zwyczajne" operacje, przestawia danę na najbliższy
    koniec miesiąca, robi operacje, patrzy, co i kiedy wybucha...

    > Instalacja nowej wersji modyfikuje bazę, tak że nie ma możliwości pracy na
    > tej bazie wersją poprzednią.
    > Co da środowisko testowe?

    Że dane "się wysypią". Na teście.

    > Kto i co ma testować?

    Kto - testerzy, mogą być (okresowo i naprzemiennie) wybierani
    spośród korzystających, co - funkcje programu.
    I z tego co wiem, przy naprawdę "krytycznych" systemach tak
    się właśnie robi - niezależnie od wszelkich obietnic
    producentów oprogramowania, gwarancji, serwisów i wysokości
    kar umownych.

    > A może znasz jakiś program, którego producent poczuwa się do
    > odpowiedzialności za wyniki jego działania?

    Pewnie z powodu j.w. jest j.w. (użyszkodnicy mają kopię "test"
    i kopię "quality assurance" oraz tzw "politykę" pt "żadna zmiana
    nie wchodzi przed kompletem łącznych testów, obejmujących
    przełomy miesięcy i lat").

    pzdr, Gotfryd