  • 1. Data: 2004-04-07 14:12:45
    Temat: Odpis akt sprawy wykroczeniowej
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    W jaki sposób można uzyskać odpis akt sprawy w postępowaniu wykroczeniowym?
    Jeżeli jestem oskarżonym, to czy odpis należy mi się bez ponoszenia żadnych
    opłat?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2004-04-07 14:43:39
    Temat: Re: Odpis akt sprawy wykroczeniowej
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wykroczeniowym?
    > Jeżeli jestem oskarżonym, to czy odpis należy mi się bez ponoszenia

    idź do Sądu i złóż wniosek o wydanie odpisów poszczególnych kart. Po prostu
    przeglądnij akta i wypisz, które kartu chcesz mieć. Zapytaj pań w
    sekretariacie ile masz zapłacić bo różnie z tym bywa (teoretycznie odpis
    poświadczony za zgodność to 6zł. za stronę, samo xero 1zł. za stronę ale
    biorą też taniej)

    wowka

  • 3. Data: 2004-04-07 14:56:50
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    wowka wrote:
> [...]
    > (teoretycznie odpis poświadczony za zgodność to 6zł. za stronę, samo
    > xero 1zł. za stronę ale biorą też taniej)

    złotówka za stronę? Taniocha, w Lublinie kserowałem po 2 zł.
    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-04-07 15:13:59
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c514r6$mja$1@inews.gazeta.pl...

    > złotówka za stronę? Taniocha, w Lublinie kserowałem po 2 zł.

    poważnie, to już przesada, mnie cena 1zł. wydaje się spora, (tak jest w
    większości sądów podkarpacia)

    wowka

  • 5. Data: 2004-04-07 15:27:27
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "wowka" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sekretariacie ile masz zapłacić bo różnie z tym bywa (teoretycznie odpis
    > poświadczony za zgodność to 6zł. za stronę, samo xero 1zł. za stronę ale

    Czy naprawdę w tym popieprzonym kraju w którym nie daje się powoli żyć,
    oskarżony nie ma możliwości otrzymać bezpłatnie kopii aktu oskarżenia i
    dołączonych doń załączników??
    W jaki więc sposób może się przygotować do swojej obrony, jeśli nie wie
    za co odpowiada i gdzie ta równość wobec prawa? Czy policja/SOK otrzymując
    odpis odwołania też muszą za to płacić?

  • 6. Data: 2004-04-07 15:37:34
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Marcin 'Radmar' Wasilewski wrote:
> [...]
    > powoli żyć, oskarżony nie ma możliwości otrzymać bezpłatnie kopii
    > aktu oskarżenia i dołączonych doń załączników??

    W tym "popieprzonym kraju" oskarzony otrzymuje bezpłatnie odpis aktu
    oskarżenia - art 338 kk. Tak samo wniosku o ukaranie - art 67 kpw. A co to
    są "załączniki do aktu oskarżenia"?

    > W jaki więc sposób może się przygotować do swojej obrony, jeśli
    > nie wie za co odpowiada i gdzie ta równość wobec prawa? Czy
    > policja/SOK otrzymując odpis odwołania też muszą za to płacić?

    Otrzymuje odpis wniosku o ukaranie i może zapoznac się z materiałem
    zgromadzonym w aktach. Na żądanie. Dopiero, gdy chce je sobie skserować musi
    za to zapłacić. Jak nie chce płacić niech je sobie przepisze - ludzie tak
    robią.

    Następnym razem zanim zaczniesz urzadzać ścianę płaczu i wykrzykiwac obelgi
    pod adresem "kraju" zapoznaj się z obowiazującym prawem.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 7. Data: 2004-04-07 15:48:40
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c514r6$mja$1@inews.gazeta.pl...

    > złotówka za stronę? Taniocha, w Lublinie kserowałem po 2 zł.

    Zacytowalem cale rozporzadzenie , bo to tylko 3 paragrafy/
    Na jakiej podstawie pobierano wiec od ciebie po 2 zl ?

    Dz.U.03.107.1006
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
    z dnia 2 czerwca 2003 r.
    w sprawie wysokości opłaty za wydanie kserokopii dokumentów oraz
    uwierzytelnionych odpisów z akt sprawy
    (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2003 r.)
    Na podstawie art. 156 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks
    postępowania karnego
    (Dz. U. Nr 89, poz. 555, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
    § 1. Za wydanie kserokopii dokumentów z akt sprawy pobiera się opłatę
    w wysokości 1 zł za jedną stronicę kserokopii.
    § 2. Za wydanie uwierzytelnionego odpisu z akt sprawy pobiera się opłatę
    w wysokości 6 zł za każdą stronicę.
    § 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2003 r.

    Pozdr

  • 8. Data: 2004-04-07 17:37:40
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    > sekretariacie ile masz zapłacić bo różnie z tym bywa (teoretycznie odpis
    > poświadczony za zgodność to 6zł. za stronę, samo xero 1zł. za stronę ale

    Nie może być ani taniej, ani drożej,
    bo to reguluje rozporządzenie MS.

  • 9. Data: 2004-04-07 17:39:37
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c5177i$pnk$1@inews.gazeta.pl...

    > Następnym razem zanim zaczniesz urzadzać ścianę płaczu i wykrzykiwac
    obelgi
    > pod adresem "kraju" zapoznaj się z obowiazującym prawem.

    Albo nie łam go, tak będzie najtaniej.

  • 10. Data: 2004-04-07 18:41:59
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > bo to reguluje rozporządzenie MS.

    no własnie w tym, że może, zobacz co pisał Falkenstain, ja też się spotkałem
    z tańczymi (!) opłatami. Rozporządzenie rozporządzeniem, a praktyka
    praktyką.

    wowka