    From: f...@W...irc.pl (futszaK)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Date: Wed, 02 Jan 2002 09:08:42 GMT

    On Sun, 30 Dec 2001 23:58:52 +0100, "Telesfor Baudot"
    <T...@p...onet.pl> wrote:

    >Zasada jest podobna do jazdy tramwajem. Jest oferta publiczna z regulaminem,
    >wykupujesz bilet i jedziesz, ergo nie musisz zawierać umowy. Tutaj jest
    >oferta publiczna z regulaminem, wybierasz 1044 i gadasz ergo nie musisz
    >zawierać umowy.

    tiaaa, ale oplata za jazde tramwajem funkcjonuje na zasadzie pre-paid
    (najpierw sie placi, potem korzysta), natomiast tutaj funkcjonuje na
    zasadzie post-paid (najpierw korzystasz, a potem przynajmiej
    teoretycznie trzeba zaplacic)

    Caly problem polega na tym, ze skoro ktos chce oferowac uslugi typu
    post-paid to powinien sie odpowiednio zabezpieczyc przed ewentualbymi
    nieuczciwymi uzytkownikami,a by umozliwic sobie pozniej ewentualne
    LEGALNE sciganie nieuczciwych klientow. NOM nic nie kazal podpisywac
    wiec prawnie nie moze mnie scigac za nie placenie rachunkow.
    Z tepsa mam podpisana umowe, jednakze jej regulamin nie przewiduje tak
    dlugich odstepstw pomiedzy wykonaniem uslugi a wystawieniem faktury,
    jesli zas TPSA faktury mi nie wystawi to ja za usluge nie zaplace, a
    NOM faktury wystawic nie moze, bo nie wyrazilem zgody na wystawienie
    faktury przez NOM bez pospisu odbiorcy, a ja teraz takiej zgody nie
    wystawie (wiadomo z jakiego powodu, jednakze z prawnego punktu
    widzenia nie mozna mi nic zarzucic)

    Jesli zas chodzi o sprawy zwiazane z uslugami innych operatorow to
    jakos za polaczenia realizowane w sieci D1, D2, E-plus i Viag Intercom
    w Niemczech nie otrzymalem od nich faktury, pomimo ze korzystalem z
    ich uslug

    >Regulaminy TPSA milczą na ten temat.

    dokladnie

    futszaK
    0603237728 GG119361
    Telekomunikacja Polska
    SA zawsze stala
    i stoi na stanowisku, ze w kazdej sprawie mozna
    osiagnac porozumienie.
    (C)TPSA-PR