  • 1. Data: 2002-01-02 09:08:42
    Temat: Re: Odp: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: f...@W...irc.pl (futszaK)

    On Sun, 30 Dec 2001 23:58:52 +0100, "Telesfor Baudot"
    <T...@p...onet.pl> wrote:

    >Zasada jest podobna do jazdy tramwajem. Jest oferta publiczna z regulaminem,
    >wykupujesz bilet i jedziesz, ergo nie musisz zawierać umowy. Tutaj jest
    >oferta publiczna z regulaminem, wybierasz 1044 i gadasz ergo nie musisz
    >zawierać umowy.

    tiaaa, ale oplata za jazde tramwajem funkcjonuje na zasadzie pre-paid
    (najpierw sie placi, potem korzysta), natomiast tutaj funkcjonuje na
    zasadzie post-paid (najpierw korzystasz, a potem przynajmiej
    teoretycznie trzeba zaplacic)

    Caly problem polega na tym, ze skoro ktos chce oferowac uslugi typu
    post-paid to powinien sie odpowiednio zabezpieczyc przed ewentualbymi
    nieuczciwymi uzytkownikami,a by umozliwic sobie pozniej ewentualne
    LEGALNE sciganie nieuczciwych klientow. NOM nic nie kazal podpisywac
    wiec prawnie nie moze mnie scigac za nie placenie rachunkow.
    Z tepsa mam podpisana umowe, jednakze jej regulamin nie przewiduje tak
    dlugich odstepstw pomiedzy wykonaniem uslugi a wystawieniem faktury,
    jesli zas TPSA faktury mi nie wystawi to ja za usluge nie zaplace, a
    NOM faktury wystawic nie moze, bo nie wyrazilem zgody na wystawienie
    faktury przez NOM bez pospisu odbiorcy, a ja teraz takiej zgody nie
    wystawie (wiadomo z jakiego powodu, jednakze z prawnego punktu
    widzenia nie mozna mi nic zarzucic)

    Jesli zas chodzi o sprawy zwiazane z uslugami innych operatorow to
    jakos za polaczenia realizowane w sieci D1, D2, E-plus i Viag Intercom
    w Niemczech nie otrzymalem od nich faktury, pomimo ze korzystalem z
    ich uslug

    >Regulaminy TPSA milczą na ten temat.

    dokladnie

    futszaK
    0603237728 GG119361
    Telekomunikacja Polska
    SA zawsze stala
    i stoi na stanowisku, ze w kazdej sprawie mozna
    osiagnac porozumienie.
    (C)TPSA-PR

  • 2. Data: 2002-01-02 09:37:39
    Temat: Re: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    futszaK przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

> [...]
    > LEGALNE sciganie nieuczciwych klientow. NOM nic nie kazal podpisywac
    > wiec prawnie nie moze mnie scigac za nie placenie rachunkow.

    z tegp wynika, że jesteś nieuczciwym klientem :-)

    > NOM faktury wystawic nie moze, bo nie wyrazilem zgody na wystawienie
    > faktury przez NOM bez pospisu odbiorcy,

    a czy prawo telekomunikacyjne nie zezwala przypadkiem
    na wystawianie takich faktur bez podpisu odbiorcy?

    > a ja teraz takiej zgody nie
    > wystawie (wiadomo z jakiego powodu, jednakze z prawnego punktu
    > widzenia nie mozna mi nic zarzucic)

    hmmm,
    ale zdajesz sobie sprawę, że mogą ścigać Cię sądownie,
    niezależnie od tego czy wystawią Ci fakturę czy nie :-)

    Pozdrowienia
    Marcin
    --
    "Chodzi stabilniej niż win 2000
    (przynajmniej do teraz :-))) ), coś jak linux :-)))))."

    Mariusz Biernaczyk
    na ms-news.pl.windowsxp

  • 3. Data: 2002-01-02 10:01:28
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    futszaK wrote:

> [...]
    > faktury przez NOM bez pospisu odbiorcy, a ja teraz takiej zgody nie
    > wystawie (wiadomo z jakiego powodu, jednakze z prawnego punktu

    Futszaczku, a Plusa upoważniłeś? IMHO nie.
    Operatorzy telekomunikacyjni mogą Ci wystawiać faktury bez Twojego
    podpisu z mocy prawa.

    pzdr

    Tomek

  • 4. Data: 2002-01-02 10:20:56
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Futszaczku, a Plusa upoważniłeś? IMHO nie.
    > Operatorzy telekomunikacyjni mogą Ci wystawiać faktury bez Twojego
    > podpisu z mocy prawa.

    z ustawy np o VAT (tzn rozporzadzenia do tej ustawy)
    co do plusa i innych operatorow - czy nie podpisujesz przypdakiem umowy o
    swiadczenie uslug?

    ania

  • 5. Data: 2002-01-02 10:24:39
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > faktury przez NOM bez pospisu odbiorcy, a ja teraz takiej zgody nie
    > wystawie (wiadomo z jakiego powodu, jednakze z prawnego punktu

    Po co im Twój podpis?
    Fakturę wystawić mogą, a poza tym zawsze mogą się sądownie ubiegać.
    Skoro udało im się utworzyć takie dziwne coś jak NOM, to chyba mają
    lepszych prawników. :-)))

    CEZ

  • 6. Data: 2002-01-02 12:24:46
    Temat: Re: Re: Odp: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: f...@W...irc.pl (futszaK)

    On Wed, 2 Jan 2002 11:24:39 +0100, "Cezary Farynowski"
    <c...@i...pl> wrote:

    >Po co im Twój podpis?
    >Fakturę wystawić mogą, a poza tym zawsze mogą się sądownie ubiegać.
    >Skoro udało im się utworzyć takie dziwne coś jak NOM, to chyba mają
    >lepszych prawników. :-)))

    ...tylko czy im bedzie sie oplacalo sie klocic o te 200zl tracac przy
    tym dobrego potencjalnego klienta na przyszlosc ???

    ...pozatym w sytuacji podbramkowej zaplace :->

  • 7. Data: 2002-01-02 12:28:59
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    futszaK przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > ...tylko czy im bedzie sie oplacalo sie klocic o te 200zl tracac przy
    > tym dobrego potencjalnego klienta na przyszlosc ???

    aha,
    to na tej podstawie powinni machnąc ręką na wszystkie
    "nie skasowane" jeszcze rachunki, w trosce o dobro
    przyszłych potencjalnych klientów? :-)))))

    IMHO bardziej im się opłaca ściągnąc pieniądze,
    żeby nie było wątpliwości, że mogą to zrobić.
    A klientów i tak będą mieli bo są tańsi
    (i ja im chętnie zapłacę na złość tpsa :-) )

    (hie hie, od 1 lipca 4 (słownie: cztery) razy dzwoniłem
    przez 1033)

    Pozdrowienia
    Marcin

  • 8. Data: 2002-01-02 17:45:23
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    wystawienie [........]

    > ...tylko czy im bedzie sie oplacalo sie klocic o te 200zl tracac
    przy
    > tym dobrego potencjalnego klienta na przyszlosc ???

    Sprzedadzą Cię komuś za pół ceny :-)))))

    ...pozatym w sytuacji podbramkowej zaplace :->

    I to ma być dobry klient, który płaci jak już nie ma innego wyjścia???

    CEZ

  • 9. Data: 2002-01-03 09:06:05
    Temat: Re: Re: Re: Odp: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: f...@W...irc.pl (futszaK)

    On Wed, 2 Jan 2002 18:45:23 +0100, "Cezary Farynowski"
    <c...@i...pl> wrote:

    >przy
    >Sprzedadzą Cię komuś za pół ceny :-)))))
    > ...pozatym w sytuacji podbramkowej zaplace :->
    >I to ma być dobry klient, który płaci jak już nie ma innego wyjścia???

    dobry klient to ja chcialem byc, ale NOM jakos nie chcial ze mna
    podpisac umowy, pozatym jak mi rozlowa na raty i sie okaze ze kontrola
    urzadzen taryfikacyjnych przez niezalezna od TPSA instytucje nie
    wykaze bledow :->

  • 10. Data: 2002-01-03 09:09:09
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    futszaK przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > dobry klient to ja chcialem byc, ale NOM jakos nie chcial ze mna
    > podpisac umowy,

    NOM zdaje się wynegocjował z TPSA, że to oni wystawiają fakturę,
    nie ma zatem potrzeby podpisywania umowy

    > pozatym jak mi rozlowa na raty i sie okaze ze kontrola
    > urzadzen taryfikacyjnych przez niezalezna od TPSA instytucje nie
    > wykaze bledow :->

    na raty pewnie i tak rozłożą - chyba, że na starcie chcą stracić
    znakomitą większość klientów. :-)

    Pozdrowienia
    Marcin