    Date: Mon, 25 Feb 2013 08:18:58 +0100
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    <kftpbo$hiv$2@dont-email.me> <9...@t...askar.com.pl>
    <kfu79l$7i6$5@dont-email.me>
    <512410fe$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <51249aa1$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <51252398$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <51253bee$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <51291897$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <512a97bf$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    <512abb60$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>

    On 25.02.2013 02:16, 1634Racine wrote:
    > m in news:512a97bf$0$1229$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > to ma do rzeczy w _tej_ akurat wstrzasajacej wymianie pogladow i sądów,
    > że ja pytam o konkret, o mocną, rzeczowa/prawną podstawe dla powolywania
    > sie na "zasady", a nie o poglad:

    Ależ jest konkretna, mocna rzeczowa i prawna podstawa do powoływania się
    na "zasady": jest to Art. 5 KC.

    Nadal twierdzę, że to że nikt prawie nie zna całości tych zasad nie ma
    tu nic do rzeczy.

    > "sa zasady i juz" <- to jest pływanie w
    > bajorze myslowym.

    > ano wlasnie

    Ano co właśnie?

    > spytalem w zasadzie retorycznie; chodzilo mi o to, że zanosi sie na to,
    > że "zas. wsp. spol" to wytrych, tak uznaniowo rozumiane, jak kiedys
    > "sprawiedliwosc socjalistyczna"...

    > z grubsza rzecz biorac - masz racje; z tym, że dla mnie dobry system
    > prawny oznacza, że obszar subiektywnych decyzji ferujacego wyrok, na
    > podstawie np. jego "doswiadczenia zyciowego", powinien byc ograniczony
    > do wiecej niz minimum.

    Czyli dla Ciebie najlepszy system prawny to jest kazuistyczne rozważenie
    każdego jednego przypadku. Jeżeli X, to Y, jeżeli Z, to V. Tylko co
    jeżeli X+0.1?

    > Tymczasem "zas. wspol. spol." - jesli nie sa
    > skodyfikowane, a nie sa - moga byc (są?) niezwykle rozlegle rozumiane i
    > wrecz bezczelnie, subiektywnie wykorzystywane jako motywacja dla wyroku.

    Mogą być. Tylko że jeżeli jedna instancja przegnie, inna instancja może
    ją naprostować. No chyba że będzie podzielać zdanie poprzedniej
    instancji, wtedy może poprzednia instancja nie przegieła?

    p. m.