  • 11. Data: 2007-05-24 15:12:16
    Temat: Re: Odcięcie prądu lokatorowi mieszkającemu bez umowy i meldunku. Jakie konsekwencje?
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    > a prawo posiadania niejednokrotnie mielone tu na grupie obilo ci sie o
    > uszy, dodatkowo naruszenie miru domowego i "potencjalna" kradziez?

    Przecież on niczego nie ukradnie.
    A miru nie ma bo on tam nie mieszka tylko przebywał czasowo do wczoraj
    (ustna umowa).
    Oczywiście może wnośic sprawy cywile, ale do więznia za to sie idzie się.
    Wolę gdy mam własne mieszkanie i były lokator ma pseudo-pretęsje niż nie
    mieć mieszkania włanego

  • 12. Data: 2007-05-24 15:14:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Samolnik" <j...@y...com> napisał w wiadomości

    > Przecież on niczego nie ukradnie.

    a jak to udowodni, skoro wejdzie co prawda do swojego mieszkania, ale
    znajdujacego sie aktualnie w posiadaniu pewnego delikwenta, a ten to zezna
    ze mial na stoliku 5kpln ktorego teraz nie ma

    > A miru nie ma bo on tam nie mieszka tylko przebywał czasowo do wczoraj
    > (ustna umowa).

    a sasiedzie zeznaja co innego i co wtedy?

    > Oczywiście może wnośic sprawy cywile, ale do więznia za to sie idzie
    > się.

    no coz, idzie sie albo sie nie idzie, na dolek mozna trafic, a tego pewnie
    pytajacy by nie chcial

  • 13. Data: 2007-05-24 15:15:48
    Od: h...@o...pl

    On May 24, 5:01 pm, "Samolnik" <j...@y...com> wrote:

    > Że się prawniczo zapytam: why?

    Może ja odpowiem (wg wiedzy którą posiadam i którą chciałbym
    zweryfikować).

    Według ustawy o ochronie lokatorów nie można osoby zamieszkującej dany
    lokal usunąć bez sądowego nakazu eksmisji. Nie pomoże nic brak umowy
    najmu ani brak meldunku - umowa była ustna i są świadkowie że dana
    osoba od dłuższego czasu zamieszkuje ten lokal.

    Załatwienie nakazu eksmisji to miesiące walki w sądzie a nawet po tym
    bez lokalu zastępczego nici z wyprowadzki.

    Zmiana zamku oraz wystawienie mebli za drzwi może wiązać się z
    następującymi konsekwencjami:

    - osoba wyrzucona może udać się na spoczynek do hotelu, koszta będą
    musiały być zwrócone po ewentualnej przegranej w sądzie,
    - można zostać oskarżonym o zawłaszczenie cudzego mienia (powiedzmy że
    lokator powie że miał 100.000zł w szufladzie szafki), potem to kwestia
    świadków itd.

    Wiem że to brzmi jak absurd ale w naszym socjalistycznym państwie tak
    niestety jest.

    Dlatego chciałbym się go pozbyć metodami bardziej cywilizowanymi - np.
    poprzez odcięcie prądu. Nawet tutaj mam wątpliwości prawne ale myślę
    że to może się udać.

    pozdrawiam,
    Heniek.

  • 14. Data: 2007-05-24 15:18:29
    Od: h...@o...pl

    On May 24, 5:08 pm, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik <h...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:1180018615.454956.290760@g4g2000hsf.g
    ooglegroups.com...

    > nieprawda, meldunek nie jest potrzebny
    > potrzebne jest stwierdzone na pismie prawo do lokalu

    Tak czy siak na szczęście żadnego pisemnego prawa do lokalu ta osoba
    nie ma. :)

    pozdrawiam,
    Heniek.

  • 15. Data: 2007-05-24 15:18:34
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    > no coz, idzie sie albo sie nie idzie, na dolek mozna trafic, a tego pewnie
    > pytajacy by nie chcial

    Do własnego mieszkania wejdzie w towarzystwie i dokumnetując kamerom
    elektorniczno-filowom nagra pakowanie.
    Sporządzi protokół. Rzeczy odda/odeśle
    Wszystko inne schowa i pokarze kiedy trza.

    A jeśli sąsiedzi byli przy umowie, to przyporwadzi swoich.
    Na dołek to może trafić facet który się dobija do nieswojego mieszkania.

  • 16. Data: 2007-05-24 15:37:05
    Od: piotr <p...@o...eu>

    h...@o...pl pisze:

    > Tak, tylko podobno prawo chroni lokatora w taki sposób, że właściciel
    > nie może odciąć go od mediów...

    ale ten ktoś chyba nie jest lokatorem jeśli nie jest zameldowany. a ty
    możesz nie potrzebować wody czy prądu.

  • 17. Data: 2007-05-24 18:54:57
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 24 May 2007 06:51:47 -0700, h...@o...pl napisał(a):

    > Tak, tylko podobno prawo chroni lokatora w taki sposób, że właściciel
    > nie może odciąć go od mediów...

    1. - to jest lokator w końcu czy nie?
    2. - jako właściciel nie Ty będziesz zdejmował licznik ;)

  • 18. Data: 2007-05-24 21:33:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > a prawo posiadania niejednokrotnie mielone tu na grupie obilo ci sie o
    > uszy, dodatkowo naruszenie miru domowego i "potencjalna" kradziez?

    Ale ten pan tu nie mieszka. Wyprowadził się. Dowód: nie ma żadnej
    aktualnej umowy ani nie jest zameldowany. Jego rzeczy też nie ma.

    I co?

  • 19. Data: 2007-05-24 21:36:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > a sasiedzie zeznaja co innego i co wtedy?

    A co mają zeznać? Mieszkał taki, ale gdzieś wyjechał. A teraz się
    awanturował twierdząc, że on tu mieszka - a umowy żadnej nie ma...

  • 20. Data: 2007-05-24 22:59:06
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    > Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem że to brzmi jak absurd ale w naszym socjalistycznym państwie tak
    > niestety jest.
    No i teraz pretensje do państwa. Państwo kazało Ci zawierać ustną umowę na
    wynajem mieszkania,nie zameldowałeś lokatora na pobyt czasowy,nie
    zagwarantowałeś sobie możliwości zakończenia wynajmu. Zaoszczędziłeś trochę
    pieniedzy na umowie, ale teraz masz problem, Nie podałeś przyczyny dlaczego
    chcesz go wyrzucić nagle, z dnia na dzień. Nie płaci Ci, czy chcesz wynająć
    komuś za większe pieniądze. Rozmawiałeś z lokatorem, dlaczego nie chce
    opuścicić Twojego mieszkania. Moze okres na który wynająłeś mu mieszkanie
    jeszcze nie upłynał.

    > Dlatego chciałbym się go pozbyć metodami bardziej cywilizowanymi - np.
    > poprzez odcięcie prądu. Nawet tutaj mam wątpliwości prawne ale myślę
    > że to może się udać.
    metoda cywilizowana to sądownie, inne są trochę mniej cywilizowane.
    ZiPi