  • 1. Data: 2004-04-01 11:14:07
    Temat: Ochrona danych os.
    Od: "Marianek Z" <m...@R...pl>

    Szanowni!

    Czy ustawa o ochr. danych os. obejmuje w jakiś sposób przedsiębiorców
    jednoosobowych (os. fiz. prow. dział. gosp.)?

  • 2. Data: 2004-04-01 16:25:54
    Temat: Re: Ochrona danych os.
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Marianek Z" <m...@R...pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni!
    >
    > Czy ustawa o ochr. danych os. obejmuje w jakiś sposób przedsiębiorców
    > jednoosobowych (os. fiz. prow. dział. gosp.)?

    Gdybyś przeczytał najpierw ustawę to dowiedziałbyś się że:

    Art.3
    [...]
    2. Ustawę stosuje się również do:
    1) podmiotów niepublicznych realizujących zadania publiczne,
    2) osób fizycznych i osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych
    niebędących
    osobami prawnymi, jeżeli przetwarzają dane osobowe
    w związku z działalnością zarobkową, zawodową lub dla realizacji celów
    statutowych
    [...]

    <Art. 3a.
    1. Ustawy nie stosuje się do:
    1) osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach osobistych
    lub domowych,

  • 3. Data: 2004-04-01 19:21:16
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>
    napisał w wiadomości news:moXac.331797$Or1.58586@news.chello.at...

    > Użytkownik "Marianek Z" <m...@R...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybyś przeczytał najpierw ustawę to dowiedziałbyś się że:
    >[...]

    Mysle ze autor pyta o to czy ustawa chroni przedsiebiorcow-os.fizyczne a nie
    o to kto moze przetwarzac dane...

    Do autora:
    Tak, ochrona obejmuje takich przedsiębiorcow. Mimo tego ze kazdy moze takie
    dane uzyskac bez problemu z Urzedu Gminy...

    NoMAD

  • 4. Data: 2004-04-01 20:16:44
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mysle ze autor pyta o to czy ustawa chroni przedsiebiorcow-os.fizyczne a
    nie
    > o to kto moze przetwarzac dane...

    Autor wypowiedział się nieprecyzyjnie... Szkołę skończyłem 11 lat temu i od
    dnia otrzymania świadectwa szkolnego zakończyłem rozważania typu: "co autor
    miał na myśli" [w nawiązaniu do poezji i dzieł pisanych rymem i wierszem]

    > Do autora:
    > Tak, ochrona obejmuje takich przedsiębiorcow. Mimo tego ze kazdy moze
    takie
    > dane uzyskac bez problemu z Urzedu Gminy...

    Rejestr przedsiębiorców jest z mocy ustawy jawny, tylko nie wiem jakie dane
    są w rejestrze. Domyślam się że jest to miejsce prowadzenia działalności, co
    w większości przypadków przedsiebiorców jednoosobowych jest adresem
    zamieszkania/zameldowania - w takim przypadku nie można ządać ochrony tych
    danych.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 5. Data: 2004-04-02 19:10:50
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:MM_ac.333852$Or1.306249@news.chello.at...

> [...]
    autor
    > miał na myśli" [w nawiązaniu do poezji i dzieł pisanych rymem i wierszem]

    Slusznie... :-)

> [...]
    > w większości przypadków przedsiebiorców jednoosobowych jest adresem
    > zamieszkania/zameldowania - w takim przypadku nie można ządać ochrony tych

    Nie tylko miejsce prowadzenia dzialalnosci... Imie i Nazwisko tez... :-)
    Ale mimo ze te dane mozna uzyskac calkiem latwo, to jednak w siwetle
    doktryny sa objete ochrona..
    Polecam komentarz do ustawy o ochronie danych osobowych... :-)

    NoMAD

  • 6. Data: 2004-04-03 10:51:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, NoMAD wrote:

    >+ > Użytkownik "Marianek Z" <m...@R...pl> napisał
    [...]
    >+ Do autora:
    >+ Tak, ochrona obejmuje takich przedsiębiorcow.

    Ustawa obejmuje, jak najbardziej. Rozumienie (potoczne)
    "ochrona obejmuje" może prowadzić do błędnych wniosków ;)

    >+ Mimo tego ze kazdy moze takie
    >+ dane uzyskac bez problemu z Urzedu Gminy...

    Należałoby wyjaśnić że dane przedsiębiorcy *podlegają* ustawie
    na tej zasadzie, że *nie* są objęte ochroną:

    +++
    Art. 43. 1. Z obowišzku rejestracji zbioru danych zwolnieni
    sš administratorzy danych:
    9) powszechnie dostępnych,
    ---

    Oczywiście, *ta sama osoba* *jako konsument* jest nadal chroniona !

    IM*H*O jeśli ktoś prowadzi "bazę klientów czekolady" to nie może (AFAIK
    administrator bazy ma obowiązek podać cel zbierania danych, nieprawdaż ?)
    tam wpisywać przedsiębiorców którzy nie deklarują i nie prowadzą działalności
    zahaczającej o czekoladę, bo wtedy wpisuje ich 'osobiście'.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, znaczy: przedsiębiorca)

  • 7. Data: 2004-04-03 11:03:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2004, NoMAD wrote:

> [...]
    >+ > Domyślam się że jest to miejsce prowadzenia działalności, co
    >+ > w większości przypadków przedsiebiorców jednoosobowych jest adresem

    To "w większości" jest bez znaczenia :), bo znany jest IMO *zawsze*.
    Widziałeś co jest we wpisie ?

    >+ Nie tylko miejsce prowadzenia dzialalnosci... Imie i Nazwisko tez... :-)

    ...i drobiazg: adres zamieszkania.
    Jak dla mnie sprawa jest prosta: występując przeciw
    przedsiębiorcy (w sądzie) trzeba podać miejsce zamieszkania.

    Przecież nie pozywa się "NoMADa prowadzącego działalność w Koziej
    Wólce przy ul...." tylko osobę podając jej m-ce zamieszkania !
    Toż to "dobre obyczaje kupieckie" (z obowiązującego zdaje się
    dekretu marszałka RP, pana Piłsudzkiego :>) żywcem wzięte :)
    nakazują podać kto zacz za DG się bierze.

    >+ Ale mimo ze te dane mozna uzyskac calkiem latwo, to jednak w siwetle
    >+ doktryny sa objete ochrona..

    A możesz słowo lub dwa który składnik jest objęty ochroną ? ;)
    Czy jak spiszę sobie na HDD przedsiębiorców np. sprzedających
    złom to "podpadam pod wymogi" ?? (i NIE chodzi o spis *moich*
    kontrahentów, bo to inny punkt ustawy !)
    [uwaga: mile widziane CC: bo parę dni grup nie będę mógł czytać]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-04-03 13:19:26
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>
    > [...]
    >
    > To "w większości" jest bez znaczenia :), bo znany jest IMO *zawsze*.
    > Widziałeś co jest we wpisie ?

    A to chyba nie mi odpowiadasz? :-))

    :-)

    > ...i drobiazg: adres zamieszkania.

    Zgadza sie.. choć nie drobiazg.. :-)

    > Przecież nie pozywa się "NoMADa prowadzącego działalność w Koziej
    > Wólce przy ul...." tylko osobę podając jej m-ce zamieszkania !

    :-)
    Dlaczego wlasnie tam?? :-)

> [...]
    > kontrahentów, bo to inny punkt ustawy !)
    > [uwaga: mile widziane CC: bo parę dni grup nie będę mógł czytać]

    Odsylam do komentarza. Chyba ze poczekasz do poniedzialku. :-)

    NoMAD

  • 9. Data: 2004-04-10 22:06:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2004, NoMAD wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > >+ Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"

    Zawsze zostawiam cały stosik znaczników ">" żeby było można policzyć
    komu odpowiadam :) - szkoda ruchu na nagłowki przy odpowiadaniu na
    dwa posty osobno ;) !

    [...]
    >+ > ...i drobiazg: adres zamieszkania.
    >+
    >+ Zgadza sie.. choć nie drobiazg.. :-)

    No cóż :]

    >+ > Przecież nie pozywa się "NoMADa prowadzącego działalność w Koziej
    >+ > Wólce przy ul...." tylko osobę podając jej m-ce zamieszkania !
> [...]

    Musiałem losować, z braku danych w bazie mianowicie ;)
    [...]
    >+ > [uwaga: mile widziane CC: bo parę dni grup nie będę mógł czytać]
    >+
    >+ Odsylam do komentarza. Chyba ze poczekasz do poniedzialku. :-)

    Nie pali się, jak widać poczekałem do soboty to i dalej poczekam :)

    pozdrowienia, Gotfryd