  • 31. Data: 2012-02-15 20:08:26
    Temat: Re: Ocena potencjalu i badanie kompetencji
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-15, news <k...@p...fm> wrote:

    > człowieku, puknij się w ten swój pusty baniak!
    > podajesz artykuł o prawie do wynagrodzenia i na jego podstawie wysnuwasz

    O prawie do *równego traktowania*. Aby istniało równe traktowanie muszą istnieć
    obiektywne kryteria *oceny*. A Ty Twierdzisz, że ocena jest niedozwolona.

    > jakieś własne herezje o dokonywaniu ocen pracownika, widzę że gadam z jakimś
    > trolem, wystarczy.

    Potwierdzone przez:
    http://kadry.infor.pl/kadry/hrm/ocena_pracy/artykuly
    /106676,ocenianie_pracownikow_aspekty_prawne.html
    i (co wynika z artykułu) Sąd Najwyższy.

    Odniesiesz się, czy znowu będziesz bez sensu wycinać i pobredzać?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2012-02-16 07:19:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > O prawie do *równego traktowania*. Aby istniało równe traktowanie
    > muszą istnieć obiektywne kryteria oceny. A Ty Twierdzisz, że ocena
    > jest niedozwolona.

    Aż się dziwię że Ci się chce...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 33. Data: 2012-02-16 17:34:55
    Temat: Re: Ocena potencjału i badanie kompetencji pracownika metodą Assessment Center
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Podsumowując to co piszecie, należy zwrócić uwagę czy aby udział w
    takich testach nie wykracza poza obowiązki na danym miejscu pracy.
    Zgodnie ze stroną
    http://hrstandard.pl/2010/10/14/assessmentdevelopmen
    t-center-najtrafniejszym-narzedziem-oceny/

    "Podstawową cechą ośrodków oceny jest to, że są one wielotorowym
    procesem oceny. Każda taka sesja składa się z wielu różnych ćwiczeń
    specjalnie dobieranych na potrzeby konkretnego stanowiska i konkretnej
    firmy. Grupa uczestników bierze udział w różnych ćwiczeniach
    obserwowanych przez zespół wyszkolonych osób (zwanych asesorami), które
    oceniają kandydatów pod względem kilku wcześniej określonych zachowań i
    kompetencji związanych z pracą. Decyzje podejmuje się sumując oceny
    przyznane danej osobie przez asesorów. Niektóre zadania mogą być
    wykonywane indywidualnie przez każdego uczestnika. W AC/DC można także
    korzystać z testów osobowości zawodowej. W skład sesji Assessment Center
    może też wchodzić rozmowa kwalifikacyjna. Jednak trzon stanowią
    ćwiczenia symulacyjne."

    Pod jakie obowiązki można podciągnąć wykonywanie powyższego badania?

    Co można zrobić jeśli pracodawca otwarcie przyznaje, że wprowadzenie
    tych badań związane jest z troską o pracownika, bo nie wyklucza się, iż
    do chwili obecnej były stosowane takie standardy zarządzania i pracy,
    które pracownicy mogli przypłacić utratą zdrowia psychicznego lub
    wypaleniem zawodowym?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 34. Data: 2012-02-16 18:46:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-16, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ćwiczenia symulacyjne."
    >
    > Pod jakie obowiązki można podciągnąć wykonywanie powyższego badania?

    Po to jest Kodeks Pracy (i Cywilny), by umowę można było do minimum
    skrócić, a nie pisać książkę i katalog co wolno, a co nie.
    Podpieranie się wciąż jednym przepisem (jesteś drugim dyskutantem który
    to zrobił) i ignorowanie pozostałej części kodeksu jest błędne.

    Skoro oceny służą do realizacji *obowiązków* pracodawcy, to pracownik
    nie musi tego mieć wpisanego. Podobnie jak badań okresowych, szkoleń
    BHP, czy np. szkoleń podnoszących kwalifikację (o ile odbywających się
    w godzinach pracy).

    Przykładowo:
    http://kadry.infor.pl/kadry/hrm/ocena_pracy/artykuly
    /106676,ocenianie_pracownikow_aspekty_prawne.html

    Każdy pracodawca, w taki czy inny sposób dokonuje oceny pracownika.
    Jeden to robi bardziej formalnie, obiektywnie i za pomocą zewnętrznej
    firmy (np. by uniknąć zarzutów o dyskryminację), inny subiektywnie
    i na zasadzie "jak zrobił, to zostaje" (bo np. praca pozwala na
    ocenianie tylko po jej wynikach). Kodeks tu nie narzuca ograniczeń.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2012-02-16 21:04:38
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > i na zasadzie "jak zrobił, to zostaje" (bo np. praca pozwala na
    > ocenianie tylko po jej wynikach). Kodeks tu nie narzuca ograniczeń.

    Czym innym jest ocena, czym innym zmuszenie pracownika do poddania się
    testowi.
    Pracodawca nie ma prawa zmuszać pracownika do zahowań
    nie polegającyh na wykonywaniu pracy, ewentualnie zahowań związanyh z BHP
    (np kurs BHP).
    Pracodawca nie może wymagać od pracownika by biegał dla niego po papierosy,
    nawet jednorazowo, w ramah testu.
    Na każde badanie pełnoprawny obywatel musi wyrazić zgodę, także na badanie
    psyhologiczne .
    Zmuszanie pracownika, nawet w ramah oceny jego pracy do badań psyhologicznyh
    lub testu wydaje się niezgodne z prawem.

    http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

  • 36. Data: 2012-02-16 21:36:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-16, Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

    > Czym innym jest ocena, czym innym zmuszenie pracownika do poddania się
    > testowi.
    > Pracodawca nie ma prawa zmuszać pracownika do zahowań

    [...]

    Ma. A "dlaczego" było w tym co wycięłaś.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2012-02-19 08:27:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl>

    > Aż się dziwię że Ci się chce...

    A ja tak czytam i też nie widzę gdzie dokładnie to badanie w celu oceny ma
    być. Domniemuję, że w:

    > § 3. Pracami o jednakowej wartości są prace, których wykonywanie wymaga od
    > pracowników
    > porównywalnych kwalifikacji zawodowych, potwierdzonych dokumentami
    > przewidzianymi w
    > odrębnych przepisach lub praktyką i doświadczeniem zawodowym, a także
    > porównywalnej
    > odpowiedzialności i wysiłku."

    Tylko, że tu nic nie ma o samym badaniu. Nie wynika że można wymusić
    wykonanie badania celem oceny.

  • 38. Data: 2012-02-19 10:16:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-19, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > Tylko, że tu nic nie ma o samym badaniu. Nie wynika że można wymusić
    > wykonanie badania celem oceny.

    Wytnij jeszcze mniejszy fragment, to też nie znajdziesz. Wytłumaczenie
    i interpretacja była w artykule do którego się odwoływałem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2012-02-19 12:30:04
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > Wytnij jeszcze mniejszy fragment, to też nie znajdziesz. Wytłumaczenie
    > i interpretacja była w artykule do którego się odwoływałem.

    Wydaje mi się, że w tym artykule mowa jest o ocenie wykonywanej pracy
    pracownika, a nie o badaniu jego przydatności do pracy i potencjału
    zwiększenia jego wydajności.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 40. Data: 2012-02-19 12:55:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-19, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Wydaje mi się, że w tym artykule mowa jest o ocenie wykonywanej pracy
    > pracownika, a nie o badaniu jego przydatności do pracy i potencjału
    > zwiększenia jego wydajności.

    Artykuł mówi ogólnie o ocenianiu kompetencji pracownika.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl