  • Data: 2017-09-29 12:07:28
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Ale moja jak bardzo jego brak wprawy wpływa na moje bezpieczenstwo.

    Skoro obawiasz się, że ktoś na Ciebie zapoluje, to chyba lepiej, że
    będzie niewyszkolony - mniejsza szansa, ze trafi.

    > nie znam aktualnych przepisów - jakie szkolenie obowiązuje obecnie aby
    > moc kupic bron?

    To widać, że nie znasz przepisów ustawy ani tej z 1999r, ani
    proponowanej nowej. Jeśli sobie wyobrażasz, że będzie jak w USA, to
    pragnę Cię wyprowadzić z błędu. To tylko posłowie od Ryśka tak mówią,
    ale chyba nie dążysz do ich intelektu?
    Jest obecnie 8 kategorii pozwolenia. Uzyskanie takiego do ochrony
    osobistej jest niemal niemożliwe (no chyba, że jesteś byłym SBkiem, lub
    milicjantem). Broń do celów sportowych wymaga przynależności do klubu i
    regularnego udziału w zawodach. Poza tym oczywiście badań lekarskich.
    Podobnie myśliwska.
    Możesz za to, nie tylko bez pozwolenia, ale nawet bez rejestracji używać
    broń czarnoprochową, a ta jest o wiele niebezpieczniejsza zarówno dla
    ofiary, jak i dla użytkownika. Jednak jakoś nie słychać o
    wypadkach/zabójstwach z jej udziałem. Kilkanaście tys. ludzi taką bronią
    się bawi.

    > Działa ale dokładnie w druga strone - zwiekszajac potencjalna agresje w
    > celu zapobiezeniu ewentualnej reakcji.

    No tak, teraz jak bandzior przychodzi w nocy, to mówi ładnie dzień
    dobry, przedstawia się, pyta grzecznie, czy nie będzie przeszkadzać
    domownikom, jeśli sobie trochę pobuszuje, a następnego dnia wysyła
    kwiaty i wizytówkę z podziękowaniem.
    Ciekawe, czemu do strzelanin w USA dochodzi akurat w szkołach, czy na
    kampusach. Fakt, że uzbrojeni tam być nie mogą nawet ochroniarze,
    oczywiście nie ma z tym związku;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa