    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek zmiany hasła w programach
    Date: Fri, 13 May 2016 11:02:20 +0200 (CEST)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jak wycieknie, to zostanie wykorzystane od razu - nic nie da, że za 2
    > tygodnie, czy za pół roku zmienię.
    >
    > Poza tym zakładam, że hasło z banku nie wycieka. Jakbym miał to brać
    > pod uwagę, to w ogóle bym nie zakładał konta.
    >
    > Dodam jeszcze, że w moi banku samym hasłem niczego się z konta nie
    > wyprowadzi, a gdybym zyskał jakiegoś podglądacza, to od biedy mogę to
    > wykryć patrząc na daty ostatniego logowania.

    Często jest właśnie tak jak piszesz ale niekoniecznie. Dość spore
    opóźnienie w wykorzystaniu pozyskanych haseł i ich nieśpieszne
    wykorzystywanie może służyć zamaskowaniu (choćby pod kątem ewentualnego
    procesu) tego kto, gdzie i jak je pozyskał tak że bank się nawet nie
    zorientował.

    A bank sam swojego softu nie napisał i sam go nie "utrzymuje",
    trwa w przekonaniu że ma "uzasadnione zaufanie" do producenta.
    To że w systemach (hardware+software+ludzie+procedury)
    wszystkich banków w Polsce nie ma żadnej "dziury" dla mnie jest
    "statystycznie niemożliwe". To dla ciebie _może_ się przekładać na
    przekonanie że dla ciebie osobiście to zagrożenie jest "niemal tylko
    teoretyczne".

    --
    A. Filip
    Jeżeli chcesz zachować przyjaciela, nie pożyczaj mu ani nie pożyczaj od