  • Data: 2016-05-13 20:03:59
    Temat: Re: Obowiązek zmiany hasła w programach
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"

    > A jak cię to zabezpiecza przed "wyciekiem" hasła _z samego banku_,
    > kolejnymi dziurami w sile szyfrowania/zabezpieczania połączenia?
    > Dla mnie _ważne_ hasła powinno się zmieniać _przynajmniej_ co rok.
    >
    > A co do zabezpieczania sobie dupy masz sporo racji IMHO.

    Ale raz do roku (przy silnym haśle, raz na kilka lat), to nie to samo co
    raz w miesiącu i to jeszcze hasło 6 do 8 znaków.... Co do wycieku, to
    mam nadzieję, że żaden rozsądny system nie trzyma hasła wprost, tylko
    zakodowane w postaci stratnej...
    ---
    To nie jest kwestia sposobu przechowywania hasła tylko używania dobrego
    systemu uwierzytelniania. Techniki kryptograficzne używane w takich
    systemach z reguły dają pewność, z kim mamy do czynienia. Np. szyfrowanie
    asymetryczne.