    From: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowi?zkowe Ubezpieczenie Studenta??
    Date: Mon, 29 Sep 2008 20:11:50 +0200

    Maverick wrote:
    > Chodzi o to ze podobne ubezpieczenie w roznych firmach kosztuje roznie -
    > wiec trzeba rozsadnie wybrac. Przyklad : OC - koszt mojego OC w roznych
    > firmach to ok 315 pln do 2300 - a zakres IDENTYCZNY. Tak wiec warto
    > wiedziec nie tylko ile sie placi, ale rowniez za co sie placi.

    A ja zmierzam do tego, że i tak płaci się za dużo i nie istnieje oferta
    taka, która będzie się opłacała. Powiedzmy, że za zdarzenie o szansie
    zajścia 0,1% (np. wypadek) firma płaci Ci 10000 złotych. Zatem jeśli
    się nie ubezpieczysz, tracisz (wg oczekiwań) 10 złotych. Firma za
    ubezpieczenie żąda 30-50 złotych - zatem te 40 złotych jesteś stratny
    na ubezpieczeniu. Gdybyś nie był stratny i ubezpieczenie (nawet to
    najtańsze, którego przykład podajesz) się opłacało Tobie, to nie
    mogłoby się opłacać firmie.

    Pozdrawiam, argothiel