  • 1. Data: 2008-09-29 08:45:57
    Temat: Obowiązkowe Ubezpieczenie Studenta??
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Zostałem przyjęty na pierwszy rok studiów na Uniwersytecie Przyrodniczym w
    Poznaniu. Byłem dzisiaj w dziekanacie bo chciałem odebrać legitymacje,
    indeks i zaświadczenie do WKU, a tutaj ZONK.

    Żeby odebrać legitymacje i indeks muszę wykupić na uczelni ubezpieczenie za
    60 zł. Pytam się czy jest to obowiązkowe a babka informuje mnie, że tak
    zadecydował Rektor i że nie mogą wydawać legitymacji nieubezpieczonym
    uczniom. Nie miałem przy sobie kasy a karta nie mogłem zapłacić ;) więc
    powiedziałem że przyjdę jutro.

    Ale teraz mam wątpliwości. Czy obowiązkowe ubezpieczenie jest legalne?? Czy
    rzeczywiście musze je wykupić, żeby dostać legitymacje??

    Czym się ewentualnie podeprzeć przy następnej wizycie w dziekanacie, aby
    wydali mi legitymacje i indeks bez tego ubezpieczenia?

  • 2. Data: 2008-09-29 09:07:48
    Temat: Re: Obowiązkowe Ubezpieczenie Studenta??
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ale teraz mam wątpliwości. Czy obowiązkowe ubezpieczenie jest legalne??
    > Czy rzeczywiście musze je wykupić, żeby dostać legitymacje??

    Nie wiem czy legalne, ale wcale nie musisz korzystać z ich oferty, tym
    bardziej, że 60 zł to dużo trochę na globalne ubezpieczenie jest. W
    szkołach/przedszkolach ubezpieczenie jest również obowiązkowe, ale nie ma
    obowiązku korzystać z oferty szkoły/przedszkola.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-09-29 09:33:23
    Temat: Re: Obowi?zkowe Ubezpieczenie Studenta??
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    W?odziu wrote:
> [...]
    > 60 z?. Pytam sie czy jest to obowi?zkowe a babka informuje mnie, ?e tak
    > zadecydowa? Rektor i ?e nie mog? wydawaae legitymacji nieubezpieczonym
    > uczniom. Nie mia?em przy sobie kasy a karta nie mog?em zap?aciae ;) wiec
    > powiedzia?em ?e przyjde jutro.
    >
    > Ale teraz mam w?tpliwo?ci. Czy obowi?zkowe ubezpieczenie jest legalne?? Czy
    > rzeczywi?cie musze je wykupiae, ?eby dostaae legitymacje??
    >
    > Czym sie ewentualnie podeprzeae przy nastepnej wizycie w dziekanacie, aby
    > wydali mi legitymacje i indeks bez tego ubezpieczenia?

    Obowiazkowe nie jest - tylko bedziesz musial napisac oswiadczenie ze
    rezygnujesz z tego ubezpieczenia (mozesz przeciez sam sie ubezpieczyc,
    byc podpiety pod rodzicow itd)
    Rektor chce sie zabezpieczyc przed pozwami do uczelni - np jak zlamiesz
    noge na schodach, itp.
    Poza tym 60 pln - a co w zamian? Zazwyczaj koszt ubezpieczenia na 7-10k
    to ok 30 pln.

    A moze rektor sie dogadal z kims - i teraz chce zmusic wszystkich do
    ubezpieczenia - bo od kazdego ma cos prywatnie?
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-09-29 10:11:35
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A moze rektor sie dogadal z kims - i teraz chce zmusic wszystkich do
    > ubezpieczenia - bo od kazdego ma cos prywatnie?

    Najczęściej tak jest. Może rektor nic nie ma z tego osobiście, ale zapewne
    uczelnia ma ogromną zniżkę na ubezpieczeniu sprzętu i budynków.

    *piotr'ek*

  • 5. Data: 2008-09-29 10:27:07
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2008 11:07:48 +0200, *piotr'ek* napisał(a)
    w:<news:gbq5t8$7mm$1@inews.gazeta.pl>:

    > W szkołach/przedszkolach ubezpieczenie jest również obowiązkowe

    Podaj podstawę prawną.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 6. Data: 2008-09-29 10:28:26
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2008 11:33:23 +0200, Maverick napisał(a)
    w:<news:gbq7d3$fa2$1@inews.gazeta.pl>:

    > Obowiazkowe nie jest - tylko bedziesz musial napisac oswiadczenie ze
    > rezygnujesz z tego ubezpieczenia

    A może lepiej pismo do rektora o wydanie dokumentów?

    > Rektor chce sie zabezpieczyc przed pozwami do uczelni - np jak zlamiesz
    > noge na schodach, itp.

    Co ma piernik do wiatraka?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 7. Data: 2008-09-29 11:01:36
    Od: live_evil <imagine@_NOSPAM_posejdon.wpk.p.lodz.pl>

    Maverick pisze:
    > Obowiazkowe nie jest - tylko bedziesz musial napisac oswiadczenie ze
    > rezygnujesz z tego ubezpieczenia (mozesz przeciez sam sie ubezpieczyc,
    > byc podpiety pod rodzicow itd)

    Dlaczego ma oświadczać rezygnację z _dobrowolnego_ ubezpieczenia?

    --

    jid:live_evil[]jabber.ru gg:6373907

  • 8. Data: 2008-09-29 11:16:53
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy legalne, ale wcale nie musisz korzystać z ich oferty, tym
    > bardziej, że 60 zł to dużo trochę na globalne ubezpieczenie jest. W
    > szkołach/przedszkolach ubezpieczenie jest również obowiązkowe,

    W szkole Ci powiedzieli a Ty uwierzyłeś :) Mi też to usiłowali wcisnąć ale
    im się nie udało.

    Pozdro
    zenek

  • 9. Data: 2008-09-29 11:47:58
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > zadecydował Rektor i że nie mogą wydawać legitymacji nieubezpieczonym
    > uczniom. Nie miałem przy sobie kasy a karta nie mogłem zapłacić ;) więc

    jak przyjdziesz jutro to zapytaj sie w dziekanacie co to za ubezpieczenie?
    (NW, OC, czy H*J wie?)
    poproś o polisę do poczytania (żebyś nie płacił w ciemno, tylko najpierw
    spokojeni mógł się zapoznać w warunkami ubezpieczenia, oraz miał możliwość
    sprawdzić wiarygodność ubezpieczyciela)

    p.s. jako student do 26stego roku życia jesteś ubezpieczany przez rodziców
    (zdrowotne zdaje się),
    ja za czasów studenckich na pewnej renomowanej uczelni w kraju ubezpieczałem
    się dodatkowo dobrowolnie od nieszczęśliwych wypadków (NW), ale jak złamałem
    sobie palec na WFie i przyszło co do czego, to okazało się że firma od ponad
    roku nie istnieje, a składkę płaciło się w dziekanacie co pół roku, i
    niestety nikt nie potrafił wyjaśnić dlaczego i dla jakiej firmy, polisy i
    odszkodowania to na oczy nie widziałem, zrobiło się spore zamieszania, wiec
    moze lepiej wcale się nie ubezpieczać:O(

  • 10. Data: 2008-09-29 12:43:40
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Maverick pisze:
    > Rektor chce sie zabezpieczyc przed pozwami do uczelni - np jak zlamiesz
    > noge na schodach, itp.

    To od tego powien ubezpieczyć uczelnię a nie studentów.

    Adam Klobukowski